kasepri31.7.2018 11:02
1/12
Ilman transdiagnoosia eläminen, kun olet 100% trans ja gay AF

Haluun vaan kertoo tän jonnekin. En koe et tarviin apua tai ees mitään kommenttia tähän, haluun vaan selittää mikä on vialla.
Sain siis transpolilta pitkän hylyn jo jonkin aikaa sitten. Olen transmies, ja tämä asia ei ole muuttunut tai tule muuttumaan koskaan, vaikken ihan lapsena asiaa tiedostanutkaan mitenkään. Olen jo aikuinen, ja asunut omillani pitkään.
Hylkypäätöksen aikoihin aloin tapailla poikaystävääni. Hän oikeastaan on intergender, eli kokee olevansa jotain naisen ja miehen väliltä. Oon saanut tosi paljon rohkeutta häneltä, koska mua on pelottanut se, että mun sukupuoli oletetaan väärin, mut enää en välitä niin paljoa tuollaisista asioista, ja kasvatan lyhyttä tukkaani takaisin pitkäksi. Kehodysforiaa koen silti päivittäin, ja tämän takia hankin hiljattain ekan binderini sporttiliivien tilalle.
Nykyinen diagnoosini on englanniksi käännettynä gender dysphoria, ja poikaystäväni kotimaassa tämä diagnoosi oikeuttaa mulle tarvitsemani hoidot. Suomessa tämä ei ole mahdollista.
Lisäksi polilla annettiin mielenterveysdiagnoosi, ja tehtiin lähete psykalle.
Tällä hetkellä haaveilen työskentelystä poikaystäväni kotimaassa, ja aion käännätyttää diagnoosini suomesta englanniksi. Toivottavasti saan hoitoa ulkomailla. Suomi saa mut voimaan niin pahoin.