Haullasi “” ei löytynyt yhtään osumaa

Tarkista hakusi ja poista mahdollisia rajausehtoja

neuralien11.7.2017 15:59
1/9
Yliliikkuvat nivelet ja käsitreenin saatanallinen vaikeus

Tarkoituksena olisi kasvattaa hieman lihasmassaa ja mielellään voimaakin, mutta valitettavasti etenkin ojentaliikkeet tuntuvat kaikkialla muualla kuin ojentajissa.

Esim. tricep dipeissä olkapäät yliojentuu ja painuu väkisin lysyyn, jolloin kuorma tuntuu kohdistuvan lähinnä olkanivelille ja -lihaksille.

Pushdownissa taljassa ranteet eivät pysy edes tukien kanssa ruodussa, ilman että joudun tekemään työtä kyynärvarsilla, pitääkseni asennon kohtalaisena. Tämäkin liike siis tuntuu ojentajien sijaan lähinnä olkapäissä ja kyynärvarsissa.

Joudun liki kaikissa yläkropan liikkeissä tekemään hirveän työn yrittäessäni pysyä oikeassa asennossa, mikä siirtää taakkaa halutuilta lihaksilta vääriin paikkoihin.

Ranteet tietyssä asennossa tehtävät hauiskäännöt tuntuvat olevan ainoa liike, jossa rasitus menee suurimmilta osin oikeaan osoitteseen, ja niissäkin on pakko käyttää rannetukia, jollen halua saada rannekipuja.

Niin, onko kellään kokemusta lihastreenistä (erittäin) yliliikkuvien nivelten kanssa? Kiinnostaa mitkä ojentaja- ja olkapääliikkeet olette kokeneet helpoimmiksi, ja miten pystytte tekemään ne oikeaoppisesti?