Haullasi “” ei löytynyt yhtään osumaa

Tarkista hakusi ja poista mahdollisia rajausehtoja

Apelsindryck11.6.2017 12:16
1/5
Treenata vaiko ei?

Mulla ois meneillään nyt jo 3 viikkoa elämäntapamuutos/painonpudotus. Mitat on 158/59,4 ja tavoitteena syksyyn asti 55, siitä sit 50-52.

Tavoitteena olis viikossa käydä se 3-5 kertaa 1,5 tunnin lenkeillä ja vedellä samalla pieniä spurtteja/hölkkiä. Treenaan viikossa myös 3 kertaa perusvoimaa: ylä-, keski- ja alakroppaa.

Syön päivässä joku 4-6 kertaa, eli 3 lämmintä ateriaa ainakin ja 1-3 välipalaa nälästä riippuen ja juon päivässä n. 2,5 litraa vettä. Herkkuja en syö vedonlyönnin takia :D ja hyvin on mennyt!

Luin eilen ja tänään täältä muiden tekemiä laihdutus- ja kiinteytyskeskusteluja, joissa yhdessä keskustelussa jonkin asian väitettiin olevan väärin ja toisessa oikein.

Kysymykseni kuuluu siis että kun laihduttaa, voiko/tarviiko treenata lihaksia esim. 15x3 toistoilla? Vai kuuluuko painonpudotuksessa vain tehdä aerobista treeniä?

Jossain mainittiin, että kun laihduttaa, täytyy vain ja ainoastaan tehdä aierobista eikä kasvattaa lihasta, koska se kasvaa läskikerroksen alle. Mutta entä jos polttaa sen läskikerroksen pois ja kasvattaa samalla lihasta tilalle? Voiks tää toimia?

Kuulemma myös kun treenaa lihaksia, ne polttaa rasvaa ympäriltä pois ja kuluttaa kaloreita vielä treeninkin jälkeenkin.

Oon ihan pulassa ku oon jo ihan sekasin näiden asioiden kanssa :D