messiaanne28.5.2018 11:50
1/5
Liikuntasuunnitelmaa paljon istuvalle?

Hei vain. Tulin tänne siis kyselemään, että jos joku liikunnasta tietävä ihminen voisi antaa jonkinlaista suuntaa-antavaa liikuntasuunnitelmaa minulle. Istun siis todella paljon, vapaa-ajalla pääosin piirrän ja animoin, kirjoitan tai muuten vain tapan aikaa koneella. Tulevassa koulussa on myös vain ja ainoastaan sitä koneella istumista. Tämä istuminen siis on viime aikoina aiheuttanut hieman selkä- ja niskakipua.

Liikuntaa en harrasta muutoin kuin käyn tunnin pyörälenkillä kerran tai kahdesti päivässä (ihan sellainen hupilenkki siis, mutta tulee usein kyllä ainakin hieman hiki). Täytän muutaman viikon sisään 18 vuotta, enkä missään nimessä ole salille menossa (asun pienessä kaupungissa ja maineeni on sen verran huono, etten kehtaa näyttää naamaani oikein missään). Viimeksi kun tarkistin, painoin 71 kg ja olen noin 167 cm pitkä. Ei haittaisi jos painoakin saisi hieman pudotettua samalla, mutta pääosin tahdon vain varmistaa että pysyn järkevässä kunnossa ja ettei selkäni mene tämän jatkuvan istumisen takia aivan paskaksi.

Että niin, jotain yksinkertaista, joka ei vie turhan paljon aikaa päivästäni ja johon ei tarvitse mitään hienoja liikuntavälineitä. Kiitän jo etukäteen.