HELVETIN165.2.2019 1:11
1/9
Soveltuuko iMac 21,5" pelaamiseen? Onko järkevä sijoitus?

Oon ajatellut päivittää tietokoneen viimein, mutta mietin että onko 21,5" iMac järkevä sijoitus? Tulisi lähinnä satunnaiseen Sims 4:en ja Cities Skylinesin pelaamiseen, netin selailuun, videoiden katsomiseen ja videopuheluihin. Käytän myös paljon tekstinkäsittelyohjelmia. Nykyinen vuoden 2015 MacBook Pro alkaa surisemaan Simssin käynnistäessä jo niin kovaa, että pelkään välillä että lähtee lentoon. Kuumiaa myös helposti, ja Sims 4 tökkii välillä aika paljon. Cities Skylinesiä ei järkevä ihminen tällä nykyisellä pelaa ollenkaan, se ei ole mikään nautinto.

Itseltä löytyy nyt alkuvuoden 2015 13" MacBook Pro:
Retina näytöllä
2,7 GHz Intel Core i5
8 Gt 1867 MHz DDR3
Intel Iris Graphics 6100
1536 Mt
Eli ei mikään ihmeellinen kannettava.

Oon katsonut tuota 21,5" iMacia, jossa tällaiset setit:

Prosessori - 3,4 GHz 4-ytiminen Intel Core i5 (Turbo Boost jopa 3,8 GHz)
Keskusmuisti - 8 Gt 2400 MHz DDR4
Kiintolevy - 1 Tt Fusion Drive
Näytönohjain - Radeon Pro 560, jossa 4 Gt VRAM-muistia
Näyttö : 21,5 tuuman (lävistäjä) Retina 4K -näyttö 4096 x 2304

Kuinka hyvin toi soveltuu siis esim. Cities Skylinesin pyörittämiseen? Pitäisitkö tuota järkevänä sijoituksena? Itse tykkään kuitenkin sen verran Applen designista, ja kun löytyy omasta takaa jo puhelin, kuulokkeet ja älykello samaa merkkiä niin haluan että myös tietokoneen yhteensopivuus näiden kanssa on saumaton. Joten muita merkkejä ei tarvitse ehdotella, pidän tästä ja tähän olen jo tottunutkin.

Saa kertoa myös käyttökokemuksia, jos sulta sattuu tää kone löytymään itseltäsi.