sateenkaaripentu16.6.2020 15:42
1/50
Pride 2020 on unohdettu :(

En tiiä harmittaako muita ja onko itsekästä aatella näi, mut mua harmittaa aika paljon ku pride 2020 on vähän niinku ”unohettu”. Tiiän et tää johtuu muista tärkeistä asioista, jotka todellaki täytyy huomioida eli BLM ja tietty korona on vähä jättäny tän priden varjoon.

En todellakaan sano, että tää BLM pitäis unohtaa tai sivuuttaa, eikä sitä sais nostaa esille tai mitää, mut ei sitä pridee ny ihan kokonaa ois tarvinnu unohtaa. Ymmärrän senki, et mitä kulkueita yms. ei voida järjestää koronan takia, enkä väitä taaskaan et pitäis vaarantaa riskiryhmää tollasilla kokoontumisilla.

Mun mielestä ois voinu järjestää jotai sähköstä yms. mitä nyt on muutenki ollu. Ihmiset on vaa unohtanu pride kuukaiden kokonaa, vaikka se on yleisesti ja monille henkilökohtasesti tosi tärkee.

Mulle ainaki kaappihomona pride on henkilökohtasesti tärkee ja se muistuttaa siitä, et mä kelpaan just tälläsenä. Lisäks pride on tärkee mielenosotus homofobiaa vastaan, jota esiintyy vielä nykyäänkin tosi paljon.

Mun ehdotus on et järjestetään tänne demiin oma pikku pride, jossa voidaan vaikka kertoo omii Lgbtq tarinoitamme, jutella ongelmistamme, kertoo vaik hyvii lgbtq leffoi/artistei/tubettajia yms. Ja jutella ihan kaikesta pride henkisestä! Pidettäiskö myös positiivinen ilmapiiri. Muistetaan kans et black lives matter, se ei edelleenkää oo turha asia ja sen puolesta pitää taistella, pyhitetään tää keskustelu kuitenki pridelle! <3