töpö17.7.2018 8:04
1/1
Historia yo syksy 2018

Onkos täällä muita jotka kirjoittaa nyt tulevana syksynä historian? Joko olette aloittaneet lukemaan ja mitä aiheita ja kursseja aiotte painottaa erityisesti? Mitä kurssinumeroita teillä on ja mitä numeroa lähdette tavoittelemaan?

Nythän tänä vuonna tuli täyteen sata vuotta Suomen sisällissodasta ja keväällä siitä ei muistaakseni taidettu kysyä mitään, joten voi olla ainakin ihan mahdollinen aihe. Tosin YTL:stä ei koskaan tiedä :----D ja niin myös ensimmäisen maailmansodan päättymisestä tulee sata vuotta täyteen marraskuussa.

Oon käynyt kaikki muut pakolliset ja syventävät kurssit paitsi kutosta, joka on nyt ykkösjaksossa samoin kuin myös yo kertauskurssi. Lähinnä oon vasta selaillut noita ensimmäisen ja toisen kurssin kirjoja, mutta ajattelin tässä lähipäivinä aloittaa ihan kunnon läpikäymisen. Forumeiden lisäksi mulla on myös jotain vanhoja historiankirjoja ja sitten ajattelin lukea ihan jotain aiheeseen liittyviä tietokirjojakin joita meiltä löytyy kotoa. Kursseista on saanut arvosanaksi lähinnä kasia lukuunottamatta yhtä ysiä ja M olen tavoittelemassa, mutta eipä se E:kään pahitteeksi olisi :----D