horó27.2.2018 21:20
1/9
mun ongelma 000 kellonajan kanssa

aluks pitää selittää mitkä kellonajat on hyviä. on olemassa muutama asia mikä tekee kellonajasta nautinnollisen. nää asiat on esteettinen mieltymys, sen luvun merkitys, ja semmonen "hidden" merkitys. esteettistä mieltymystä täyttää esim kellonajat 0000, 2222, kaikki tollaset mis on samat numerot peräkkäi. luvun merkitys on esim jos on joku populaarikulttuurinen asia sidottu siihen kellonaikaan, esim 420. hidden merkityksest mulla ainaki tulee mielee niiku 2226 koska se on sillee..... 2+2+2=6 niin se ei aukee heti mut sillo ku rupee miettii ni vau! siinähän on järkee.

0000 tulee mixed feeling koska siinä on noi kaikki mut silti siin on yks kikka. tää kikka on se, että 0000 on periaatteessa myös 2400. en tykkää tämmösestä että siin on niiku epävarmuutta. onks se 0000 vai 2400? suurin osa ihmisist sanois 0000. mut miks? se on nii outoo ku niiku missä vaiheessa se päivä vaihtuu toisee. klo 2359:59sek on vielä se sama päivä, mut sit ku se sekuntti on kulunu ni se on jo se toinen päivä. tässä on mun ongelma: tota vikaa sekunttii voi kokoajan pilkkoo pienemmäks. pienemmäks ja pienemmäks kokoajan. periaattees sen seuraavan päivän ei kuuluis ikinä tulla, mut se silti tulee. toinen ongelma on se ett on olemassa leap seconds. millon ne leap second lisätään? oisko se sitten 2359:60? mut sehä on sitte 2400 eli 0000. mihin se leap second tulee???? toi rikkoo sen miten me lasketaa aikaa. oisko se sitte vaa 2359:60 ja sit se seuraava ois 2400 eli 0000? mut siinähä ei oo mitää järkee