FALLEN19.10.2016 18:20
1/6
Rasvan kertyminen reisiin, syynä e-pillerit?

Viimeisin parin vuoden aikana sisäreisiin (ja hieman myös lanteille) alkanut kertyä rasvaa mikä häiritsee suunnattomasti. Varsinkin nuo reidet pistää omaan silmään inhottavasti kun muuten olen timmissä kunnossa mutta sisäreisissä on tuollaiset ällöttävät rasvalöllykät. Aloitin säännöllisen treenaamisen parisen vuotta sitten (lisäksi käyn juoksulenkeillä ja harrastan hyötyliikuntaa esim. pyöräily kouluun/töihin yms), aikaisemmin en juurikaan harrastanut liikuntaa. Aina olen kuitenkin ollut todella hoikka ja paino poukkoillut alipainon ja normaalin välillä (paitsi ei enää). Siksi onkin hieman ristiriistaista että olen onnistunut kerryttämään rasvaa nämä viimeiset pari vuotta vaikken ole koskaan syönyt yhtä terveellisesti ja urheillut yhtä paljon kuin nyt. Alkoholia en käytä enkä tupakoi. Herkkuja syön vain kerran viikossa ja silloinkin kohtuudella esim. vain yksi karkkipussi.

Oon netistä lueskellut että reisiin kertyvä rasva saattaa johtua estrogeeneistä. Aloitin Yasmin- pillerit n. pari vuotta sitten, voiskohan tää olla yhteydessä tähän? En ole ennen e-pillereitä käyttänyt. Onko kokemuksia e-pillereistä ja lihoamisesta? Tästä on niin ristiriitaista tietoa, mulle on kovaan vängytty sitä etteivät lihota. Tää vain sopisi niin hyvin yhteen tuon reisirasvan kertymisen kanssa...