Haullasi “” ei löytynyt yhtään osumaa

Tarkista hakusi ja poista mahdollisia rajausehtoja

norialainen16.7.2017 8:26
1/3
Protsku avautuminen

En tiiä, meni tunteisiin kun katoin jonkun 14-vuotiaan päivän ruokailut videoo, ja joka aterialla oli jotain heraproteiinia tai välipalalla proteiinipatukkaa jne.
Lisäravinteet on muutenkin juttu, jota oon viime aikoina miettiny aika paljon, ja oon tullu siihen tulokseen että harva niitä oikeesti tarvii. Omega kolmosta ja D-vitamiinia otan kun muistan, mutta esim niitä moni tarvitseekin lisää. Mutta siis jos puhutaan nyt enemmän vaikka niistä proteiinilisistä, kreatiinimonohydraateista ja bcaa jutuista.
Mun mielestä "normi treenaaja", joihin itsenikin lasken, joka tekee lihaskuntoa muutaman kerran viikossa ja lenkkeilee pari kertaa, tarvitsee vaan monipuolisen normi ruokavalion. Vaihtelemalla raaka-aineita ja vähän perehtymällä saat helposti kaiken mitä tarvii. Jopa ilman niitä propudeja.
Sillon jos sun aamupala koostuu kolmesta kananmunan valkuaisesta ja veteen lisätystä sitruunamehusta ja 7 erilaisesta "terveysjauheesta", se ei oo ihan fine. Lisäravinteet on ok, jos sulla oikeesti on tavoitteet korkeella urheilun kanssa, ja sä tai sun valmentaja tms tietää, mitä sä syöt, mutta tavan tallaajalla harvoin on tarvetta tai tietoa. Sitä paitsi, ne on nimenomaan _lisä_ravinteita, eikä mikään ruokavalion a ja o. Jos sun aamupala koostuu suurimmaks osaks niistä purkissa jauheena olevista mössöistä, eikä esim kaurapuurosta raejuustolla ja hedelmillä, mitä sä oikeesti hyödyt siitä? Mä en jaksa sekuntiakaan uskoo, että lasi lisäravinteita täyttää kenenkään vatsan, enkä mä myöskään jaksa uskoa että ne maistuu kovin hääville. Ruuan kuuluu olla polttoainetta, mutta sen kuuluu olla myös nautinto.
Sen lisäks että sä saatat menettää sen parhaan mahdollisen tuloksen vetelemällä vähän mitä sattuu, liikakäyttö voi lisätä esim munuais tai sydän vaivoja.
Ok ehkä vähän kärjistin, mutta sanokaa te mitä mietitte