Haullasi “” ei löytynyt yhtään osumaa

Tarkista hakusi ja poista mahdollisia rajausehtoja

Poistunut demittäjä25.7.2018 22:21
1/4
Pahat menkat e-pillereistä?

Mulla ei just nyt oo tarvetta ehkäsylle mut aloin täs miettii ku noin 1,5v sitten söin Vreya-nimisiä pillereitä, jotka ei siis varsinaisesti ole ehkäisyy tarkotettu mut niillä kuitenkin on ilmeisesti e-pillereiden vaikutusmekanismi. Niissä ei siis ilmeisesti edes ole yhtä paljon hormoneja kun ”oikeissa” e-pillereissä mut silti heti kun aloin syömään mulle tuli kuukauden kestävä tiputteluvuoto ja sit kaheksan päivän menkat (normaalisti mun menkat kestää noin 4pvä + 1-2pvä tiputtelua.) Sen jälkee sen kuukauden kaikki oli ihan ok kunnes tuli seuraavat menkat. Ne alko ihan normaalisti mut heti ekana päivänä tunsin aika vahvoja kipuja (normaalisti mulla ei ole ku vähän selkäkipuja ja paineen tunnetta mut harvemmin tarvii särkylääkettä) mut toka päivä oli mun normaaleihin aika niukkoihin menkkoihin verrattuna aika runsas ja kolmas päivä ja neljäs päivä oli ihan järjettömän runsaat. Tuntu et mitkään menkkasuojat ei riittäny vaan jouduin käymään vessassa sen takia puolen tunnin välein, kotoota oli ihan turha kuvitellakaan lähtevänsä mihinkään, yöt oli tosi vaikeita ja muistan kun jopa suihkussa käydessä menkat vaan valu pitkin reisiä kun normaalisti suihkussa vuoto vaan stoppaa hetkellisesti. Sen jälkeen en sit uskaltanu enää syödä niit pillereitä ja muistan kun vaan itkin tän asian takia.

Mietin vaan et uskallanko enää koskaan syödä e-pillereitä jos jo noiden vaikutus oli tollanen eikä ne edes ole ”oikeita” e-pillereitä? Eiks e-pillereiden pitäis yleensä vähentää vuotoa ja kipuja kun mulle kävi just päinvastoin?