Haullasi “” ei löytynyt yhtään osumaa

Tarkista hakusi ja poista mahdollisia rajausehtoja

aestheticsxpeace12.7.2017 12:39
1/4
Ketipinor 200mg ja lopetus

Alotin ketipinorin (määrättiin ensin unettomuuten ja isompi annos kakssuuntasen epäilyyn) ensin 25mg:lla n. 4-5kk sitten ja n. 1,5kk sitten ketipinoria alettiin nostamaan 200mg:aan. Oon nyt syöny ketipinoria 200mg:lla n. kuukauden. Heti aloin jo käytön alussa huomaamaan jatkuvan nälän tunteen ja siitä johtuvan painonnousun kun syön nälkään paljon. Parissa kuukaudessa olen nyt lihonut 8 kiloa ja olen tullut siihen tulokseen, että lopetan itse tämän lääkkeen vaikka lääkärini ei sitä sallisi. Tietenkin asteittain sen lasken enkä lopeta yhtäkkiä. Tiedustelisin mitä kokemuksia muilla on ollu ketipinorin lopetuksesta ja jos olet lihonut ko. lääkityksen aikana niin miten paino lähti tulemaan alaspäin vai pysyikö paino samassa lopetuksen jälkeenkin. Ja tiedän että pitäisi miettiä mitä hyötyjä ketipinor on tuonut, mutta ainakaan tähän mennessä en ole huomannut mitään hyötyjä vaan pelkkiä haittavaikutuksia esim. järjetön väsymys, yleinen jaksamattomuus ja tämä painonnousu. On varmaan ihmisiäkin joita tämä painonnousu ei haittaa, mutta kun itselläni on erilaista syömishäiriö taustaakin niin painonnousu aiheuttaa suurta ahdistusta ja itsetuhoista käyttäytymistä.

Toivon että kukaan ei nyt tule viisastelemaan tänne, että ketipinor ei ole itsessään lihottava (niinkuin esim. mirtazapin) ja ei liho jos pitäö ruokavalion kunnossa ja urheilee (itse treenaan 6x viikossa cardio + voimaharjoittelu yhdistelmällä). Kuten kaikki voivat käydä lukemassa (netistä löytyy) ketipinorin pakkausselosteen, jossa lukee että, ketipinorin todella yleisiin sivuvaikutuksiin kuuluu painonnousu ja sitä esiintyy yli 1:llä 10:stä.