Haullasi “” ei löytynyt yhtään osumaa

Tarkista hakusi ja poista mahdollisia rajausehtoja

Chinabomb4.5.2018 5:42
1/2
Apua!

Moi! Olen 15 vuotias tyttö (166cm, 65kg eli vähän pyöreä) Mulla on ongelmia syömisen kanssa. Tuntuu, että jaksan syödä ihan loputtomiin. Olen aina syönyt oikeaa ruokaa paljon ja herkkuja myös. En ole mielestäni tunnesyöjä vaan syön paljon herkkuja siksi, koska se on kivaa ja tekee mieli kun on esim. tylsää. Jälkeenpäin itkettää ja masennun loppu päiväksi. Yleensä ahmin kun olen yksin kotona, mielihalun iskiessä ja ajattelen "ei se haittaa" tai en ajattele mitään. Saatan siis tonkia kaikki kaapit läpi, tehdä sokerista, jauhoista ja margariinista sössöä ja syödä sitä! Jos mitään ei löydy, suuntaan kauppaan ja haalin kasan herkkuja. Kylässä syön normaalisti tai joskus enemmän, mutta katse harhailed koko illan ruoissa. Siskollani on anoreksia ja äitini fitnessammattilainen, en tiedä onko sillä vaikutusta asiaan. Kesä on tuloillaan ja en kestä tätä ahdistusta joka iskeen aina kun mietin uimarantoja tai ylipäätäänsä shortseja ja tiukkia paitoja. Osaan syödä terveellisesti ja tarpeeksi (aamulla puuroa, koulussa lautasmallin mukaan, välipalaksi jogurttia, illalliseksi lautasmallin mukaan ja iltapalaksi jogurttia) jne. Syön kaiken rasvattomana tai vähärasvaisena. Käyn salilla ja kävelemässä mutta oikestaan vaan sen takia, että pysyisin muka kunnossa. Elämäni olisi paljon parempaa jos en ahmisi herkkuja kuin hullu. Välillä tulee pari päivää jolloin kaikki menee täydellisesti ja tunnen itseni hyväksi. Sitten tulee 4 päivän mättöputki ja olo on kamala. Vanhempieni mukaan en sairasta syömishäiriötä ( joten mistään lääkäristä on turha maksaa) vaan kyse on puhtaasti itsekuristani. Se voi ollakkin totta, koska olen laiska ja en saa hallittua mielihalujani.