Keho
Demi

Innosta itsesi liikkeelle

Innosta itsesi liikkeelle

Top 3: Nämä vinkit auttavat, jos treeni-into on hukassa.
Teksti Päivi Lehtomurto
Kuvat All Over Press
Mainos

Gleen Lea Michele treenaa usein vaeltamalla tai juoksemalla ulkona ystävien tai perheenjäsenten kanssa tai kuulokkeet korvilla.

Kaipaatko intoa liikuntaan? Kokeile näitä niksejä, niin lenkkipolku alkaa vetää puoleensa.

1. Päätä itsellesi tavoite.

Ilmoittaudu vaikka juoksutapahtumaan, spinningmaratoniin tai pyörävaellukselle. Valitse matkan pituus tai taso sen mukaan, että joudut kasvattamaan kuntoasi selvitäksesi tulevasta ponnistuksesta. Maksa myös osallistumismaksu etukäteen, niin et halua luovuttaa.

2. Tee yksilölajista ryhmäliikuntaa.

Juoksutapahtumiin voi ilmoittautua joukkueina, ja liikuntakeskusten järjestämissä juoksukouluissa lenkkeillään isossa porukassa ohjaajan johdolla. Sovi kaverin kanssa säännölliset liikuntatreffit tai motivoikaa toisianne lyömällä vetoa siitä, että jaksatte juosta tai pyöräillä tiettynä päivänä tietyn matkan.

3. Älä tee lenkkeilystä tylsää.

Kukaan ei ole käskenyt juoksemaan tai pyöräilemään aina samaa reittiä samalla vauhdilla. Ennen kuin tuomitset lajin tylsäksi, tee treenistäsi vaihtelevaa. Luo joka lenkille uusi soittolista. Kokeile mäkitreeniä, intervalleja, loikkaharjoituksia, voimakävelyä, vesijuoksua, juoksumattoa tai mitä ikinä keksit. Etsi myös uusia reittejä metsäpoluilta tai kaupungin keskustasta.

Lue myös vinkkimme juoksuharrastuksen aloittamiseen.

Julkaistu: 6.5.2014