Mainos

Helpot kehonhuoltoliikkeet kotona

Rentouttava treeni kotona – katso vinkit helppoihin liikkeisiin

Selätä jumit ja kivut kuudella ihanalla kehonhuoltoliikkeellä, jotka voi tehdä vaikka Netflixiä katsoessa. Katso myös videot, joilla tubettaja Iinaps opastaa liikeissä!
Kehonhuolto kotona

Demin suosikkitubettaja Iinaps teki kotitreenin, johon kuuluu kuusi helppoa ja rentouttavaa liikettä. Katso myös videot artikkelin lopusta!

Yhden jalan kyykky ylävartalon kierrolla

Tee näin: Asetu polviseisontaan ja astu toinen jalka eteen. Kierrä ylävartaloa kädet suorina vuorotellen kohti takana olevan jalan kantapäätä. Keskity tasapainon löytämiseen. Liike avaa ihanasti myös ylävartaloa.

Katso ohje videolta kohdasta 1:27.

 

Tankojumppa

Tee näin: Ota tanko tai esimerkiksi mopinvarsi ja nosta se vuorotellen vartalon eteen ja taakse niin, että kädet ojentuvat suoraksi pään yläpuolelle.

Katso ohje videolta kohdasta 1:50.

 

Jalan kierrot

Tee näin: Käy makaamaan lattialle vatsallesi tai selällesi. Ojenna kädet suoriksi sivuille. Kierrä jalkoja vuorotellen kohti vastakkaista kättä, mutta älä nosta käsiä lattiasta. Käännä katse kohti jalkaa, kun kierrät sitä. Liike auttaa etenkin lantionseudun ja lonkkien jäykkyyteen.

Katso ohje videolta kohdasta 2:10.

 

Rullailu

Tee näin: Foam roller -rullalla availlaan jäykkiä lihaksia. Aloita esimerkiksi istuutumalla ja asettamalla rulla reisien alle ja nostamalla toinen jalka toisen yli. Rullaile käsivoimin edestakaisin reiden alaosaa pitkin. Rullailu voi tuntua aluksi ikävältä, mutta se on loistavaa kehonhuoltoa. Katso lisää rullailuvinkkejä Iinapsin videolta kohdasta 2:40.

 

 

Venytys syväkyykyssä

Tee näin: Kyykisty mahdollisimman alas siten, että polvet avautuvat sivuille. Paina varovasti käsivarsilla polvia kauemmas toisistaan. Kyykkyvenytys parantaa liikkuvuutta, kehonhallintaa ja kestävyyttä.

Katso ohje Demin videolta kohdasta 0:30.

 

Hyppynaruvenytys

Tee näin: Solmi hyppynarun päähän lenkki. Asetu istumaan lattialle jalat suorina edessä. Pujota lenkki toisen jalan läpi ja suorista selkä. Koukista jalkaterää niin paljon kuin pystyt. Vedä sitten narua hetken aikaa niin, että venytys syvenee hiukan lisää. Katso Demin kanavan videolta, miten voit venyttää myös takareidet (kohta 0:56)!

 

Selkävenytys kepillä

Tee näin: Ota tanko tai esimerkiksi mopinvarsi ja aseta se pystyyn lattialle. Nojaudu keppiin tukeutuen eteenpäin niin, että selkä on 90 asteen kulmassa. Suorista selkä ja toista liike niin monta kertaa kuin haluat.

Katso ohje Demin videolta kohdasta 1:36.

 

 

Innostuitko liikkumaan? Uudessa Tube-joululehdessä Iinaps kertoo viisi vinkkiä joululoman ulkotreeniin!

 

Lue myös

Lisää juttuja

×

Selaimesi kaipaa päivityksen

Hei, uusi demi.fi on suunniteltu toimimaan moderneilla web-selaimilla. Suosittelemme päivättämään selaimesi uudempaan versioon. Halutessasi voit jatkaa omalla vastuullasi.