Toimiko tämä mieslääkäri asiattomasti mua kohtaan teiän mielestä?
merkku_
30.1. 19:07 (1/138)
Eli olin tänään käymässä lääkärissä ja siitä jäi vähän ihmeellinen maku suuhun.
Asiani lääkäriin oli siis hengitysvaikeudet ja e-pillereiden aloittaminen.
Odotin käytävässä lääkärin kutsuntaa. Kun ovi lopulta aukesi, nuori ja hyvännäköinen mieslääkäri kutsui mut sisään. Voi herranjestas.. tykkään niin paljon mieluummin jutella naislääkäreille, mut minkäs teet. Tietojen ja asioitten kertauksen jälkeen mies pyys mua ottamaan paidat pois. Mulla oli siis neule joka oli ihan auki, toppi jota tuskin sais enää laskettua alemmas ja takaa se oli täysin avoin. Otin sitten neuleen pois ja istuin tuolille kuunneltavaksi. Mutta mies käski mun sitten vielä topin heittää pois. Jo tässä vaiheessa mulle tuli vähän hämmentyny olo, kun mies kuunteli samoista kohdista mistä mulla oli täysin iho näkyvissä.
Noh, kun oltiin käsitelty jo nämä hengitysvaikeudet, siirryttiin e-pillereistä puhumiseen. Mies katsoi koko ajan vähän hymyillen mua. Enkä tarkota sellasta ystävällistä ''lääkäri - potilas'' hymyä. Tälläsiä hymyjä kohtaa lähinnä baarissa. Mulle tuli ihan epätodellinen olo. Kun oltiin kerrattu taas perusjuttuja, mies kysyi että oonko käynyt ikinä gynegologilla. Vastattuani kieltävästi, tämä herra sai päähänsä tehdä sen itse juuri sillä hetkellä. ''Mitä vittua-'' muistan ajatelleeni sillä hetkellä kun mies pyys mua riisumaan housut ja asettumaan makaamaan jonkun pienen pöydän päälle. En tiedä onks toi ihan yleinen käytäntö, mut olisin kuitenki ajatellu että siitä varotetaan etukäteen. Enhän mä ollu edes käyny suihkussa hetkeen ja kyllä hävetti koko tilanne. Kun mä oon jo housut kintuissa, mies toteaa vielä että se käy kysymässä kollegalta et voiko näin tehdä. Suomeks sanottuna siis avaa oven viereseen huoneeseen jossa on joku naislääkäri juttelemassa toisen potilaan kanssa. ''ANTEEKSI KESKEYTYS, MUTTA AJATTELIN VAIN ETTÄ VOINKO TEHDÄ GYNEGOLOGISEN TUTKIMUKSEN TÄSSÄ TYTÖLLE JOKA HALUAA E-PILLERIT, HÄN ON (X) PITUINEN JA PAINAA (X) KILOA........'' Siinä mä sitten ihan häpeissäni kuuntelen ku mun kaikki mahdolliset tiedot huudetaan toisen potilaan korvien kuullen. Voin vaan toivoa ettei ollu kukaan tuttu. Ja ainiin, vastaus oli että ei voi tehdä tutkimusta.
Siinähän minä sitten nostelen housuja takasin jalkaan ja saan loppujen lopuksi resepit jossa puuttuu puolet papereista. ''Muste näköjään lopussa, pitää vaihtaa.'' lääkäri toteaa, ''mutta etköhän sä näillä pärjää.'' Papereissa ei lue edes mun nimeä saati muutakaan olennaista. En tiedä saako niillä mitään lääkkeitä hankittua, en edes aio yrittää. Varasin uuden ajan e-pillereiden hankkimiseen ehkäisyneuvolasta.
Kuvittelenko vaan, vai oliko tässä nyt jotaan mätää?
JAN3TT3
30.1. 19:08 (2/138)
Olikohan kenties valelääkäri? :o
mörököllinen
30.1. 19:11 (3/138)
hyi saatana D: joo, tosi pätevä lääkäri...
saatanankäyttäjä
30.1. 19:12 (4/138)

JAN3TT3 : Olikohan kenties valelääkäri? :o
niimpä
uotocsa
30.1. 19:12 (5/138)

ampiaspistos
30.1. 19:12 (7/138)

noniiimpä, ei toi kyllä kuulosta yhtää normaalilta. :D
addicted
30.1. 19:13 (8/138)

:--------D
No, onhan nykyään valekarjalanpiirakoita ja kaikkea.
Kyllähän tuo aika ammattitaidottomalta kuulostaa.
JAN3TT3
30.1. 19:13 (9/138)
Ja en ite ainakaan koe asiattomaks jos lääkäri käskee ottamaan paidan pois.. Mutta jos se koskettelis rintoihin tms. arkoihin paikkoihin, ni se olis vähän eri juttu.. Ja ite oon ollu ainaki tietone jos mun pitää ottaa housut pois ::D että kyllä niitten pitäis sanoo sulle että varaudu siihen.
HAVAINTO
30.1. 19:14 (10/138)
ei vittu se oli joku kiimanen valelääkäri, mieti jos se ois ehtiny alottaa sen gynetutkimuksen ja sit se ois alkanu vaan lykkimään sua siin.
Heiini_
30.1. 19:14 (11/138)
hyi tee siit joku ilmotus!
repute
30.1. 19:14 (12/138)
Hyi hitto D: Ei lääkärit tee gynekologin hommia.
snuffy
30.1. 19:15 (13/138)

HAVAINTO : ei vittu se oli joku kiimanen valelääkäri, mieti jos se ois ehtiny alottaa sen gynetutkimuksen ja sit se ois alkanu vaan lykkimään sua siin.

kaktuss
30.1. 19:15 (14/138)

HAVAINTO : ei vittu se oli joku kiimanen valelääkäri, mieti jos se ois ehtiny alottaa sen gynetutkimuksen ja sit se ois alkanu vaan lykkimään sua siin.
XDDDD
herkkumonsteri
30.1. 19:16 (15/138)
Kato siitä reseptistä sen nimi ja "arvonimi". Iha varmaa joku lääkäriopiskelija, joka on kandi, ja se tekee noita töitä... Hyi
_LadyMarmalade_
30.1. 19:16 (16/138)
Mitä? Pyydä jotain hyvännäköistä katerias varaan ajan sille jostain pikkusyystä ja kattokaa mitä se sille tekee.
Emmanen
30.1. 19:17 (18/138)
Olihan toi verrattain ehkä nolo kokemus, mutta tuskimpa tossa nyt oli kyse siittä että lääkärimies tahtoi himokkaana nähdä vaan pillus ja muut strategiset paikat.
punkrock_
30.1. 19:17 (19/138)
Ihme touhua, jos pyytää jo riisuutumaan ennen kuin tajuaa kysyä, että täytyykö niin tehdä. Ja totta helvetissä lääkärin pitäisi kirjoittaa reseptiin sun nimen ja sotun :D
Ei tainnu olla kovin kokenut, tosin sitähän se "nuori" kertookin...
bymii
30.1. 19:17 (20/138)
kyl mä ainakin ku menin hakee e-pillereitä joskus niin se ihan lääkäri teki mulle gynekologisen tutkimuksen ja thank god tekikin. Enkä mä koe paitaa pois ottamisena mitenkään erityisen omituisena lääkärin toimeenpiteenä.
GRED_
30.1. 19:17 (21/138)
:DD:D:D::D:DDDDDD mitä vittua
punkrock_
30.1. 19:18 (22/138)

repute : Hyi hitto D: Ei lääkärit tee gynekologin hommia.
Mutta kyllä ne gynekologisen tutkimuksen voi tehdä. Ihan "tavallinen" lääkäri siellä ehkäisyneuvolassakin yleensä sen tekee.
WIRTAHEPO
30.1. 19:20 (23/138)
mun mielestä hän kohteli sua asiattomasti!
merkku_
30.1. 19:21 (24/138)
Noniin nyt mä katoin tuolta Valviran sivuilta Julkiterhikin osalta että minkälainen lääkäri tällänen on. Elikkä lääkäri on huikeat 24 vuotta ja lääkäri ainoa toiminimike. Mä kun luulin että gynegologit tarvii enemmän koulutusta?
Mutta tosiaan siis pointti -> ei ole valelääkäri
AliciaQ
30.1. 19:21 (25/138)

huvivituntutti : repesi

erikaasd
30.1. 19:21 (26/138)
mitä helvettiä vähänkö outoo :-O
wasteofoxygen
30.1. 19:22 (27/138)
Ehkä kyseessä on kokematon kaveri, jos kerran oli nuorikin. Yrittäisin kyllä niillä resepteillä hakea lääkkeet sillä jos niissä on jotai vikaa, saa lääkäri noottia. Sinälläänhän lääkäri teki ihan oikein, kun yritti tutkia sut kunnolla. Tuosta potilastietosuojajutusta voisit kyllä ottaa yhteyttä potilasasiamieheen, jos se jää häiritsemään.
punkrock_
30.1. 19:22 (28/138)

merkku_ : Noniin nyt mä katoin tuolta Valviran sivuilta Julkiterhikin osalta että minkälainen lääkäri tällänen on. Elikkä lääkäri on huikeat 24 vuotta ja lääkäri ainoa toiminimike. Mä kun luulin että gynegologit tarvii enemmän koulutusta?
Olitko siis varannut ajan nimenomaan gynekologille?
Lilypad
30.1. 19:22 (29/138)

Ei teekään, mutta ainakin silloin kun minä e-pillerit sain niin lääkärini käski ottamaan housut pois ja tarkisti että kaikki on "kunnossa" kuin myös nyt, kun kävin 5 vuoden jälkeen uusimassa reseptiä niin samanlainen tarkastus tehtiin, ja olin ihan tietoinen siitä, että jos e-pilleriasialle menen niin ne voivat sinne alas kurkata, johan sen järkikin sanoo.
Enkä usko että tässä mitään seksuaalista oli, koska lääkärini on +50v nainen jolla on mies ja lapsia.
Ja tuokin on mielestäni normaalia, että otetaan paita pois kun kuunnellaan keuhkoja tms. Sitten se olisi ollut epänormaalia jos lääkäri olisi alkanut kourimaan tissejä.
Tuo tietenkin oli typerää huudella tietoja toisen potilaan kuullen tietoja.
shinesun
30.1. 19:22 (30/138)

kävin myös hankkimassa pillerini neuvolassa jossa oli töissä oma lääkärini enkä ollut varautunut mihinkään tutkimuksiin mutta minua pyydettiin ottamaan housut pois ja tutkimuksen teki LÄÄKÄRI! että juu u kyllä tekee
kirsikkapuu__
30.1. 19:23 (31/138)
mitä helkkaria oisko ollu vähä valelääkäri?
villehim
30.1. 19:23 (32/138)
käyttäytyi kyllä aika asiattomasti toi lääkäri... olisin lähteny vetämään viimeistään ku se pyysi sua ottamaan housut pois
Lilli5
30.1. 19:24 (33/138)
No jaa, ei tossa välttämättä ollut mitään niin pahaa.
Toi paita juttu oli ihan normi, monet tekee noin. Toi gynetutkimus juttu oli kyllä hitusen outo, mutta jos se siis olisi osannut homman, niin ei kai siinä mitään pahaa. Ja kävihän se sitten kysymässäkin asiasta, joten ei se tota ainakaan ns. salaa yrtiiänyt. :D Taidat siis kuvitella a little bit liikoja (:
Limi
30.1. 19:25 (34/138)
ei tuo voi kovin ammattitaitoinen vielä olla, jos pitää muilta kysyä mitä SAA tehdä , ja vielä sen jälkeen kun on jo mennyt melkein tekemään.
Vivling
30.1. 19:25 (35/138)
Sinuna tekisin valituksen tuosta "lääkäristä". :/
sallitturikos
30.1. 19:26 (36/138)
mulla kans tavalline (vanhempi mies)lääkäri on tehnyt ylläripylläri tarkastuksen alapäähän, oli aika jäätävä tilanne mut mukana menin....
kidnapped
30.1. 19:26 (37/138)

No voi lol. Tekeehän.
merkku_
30.1. 19:29 (39/138)

punkrock_ :

merkku_ : Noniin nyt mä katoin tuolta Valviran sivuilta Julkiterhikin osalta että minkälainen lääkäri tällänen on. Elikkä lääkäri on huikeat 24 vuotta ja lääkäri ainoa toiminimike. Mä kun luulin että gynegologit tarvii enemmän koulutusta?
En, luulin että tuli jo selväks. Ja mielestäni en oo väittänytkään mitään mitä lääkärit saavat tai eivät saa tehdä, mulla ei oo mitään käsitystä siitä. JOTEN en nyt koe tarpeelliseks tulla tänne huutelee siitä etten oo tietonen gynegologien ja lääkäreiden oikeuksista. Tämä tuli jo selväks että lääkäreillä kuulemma on oikeus tehdä tutkimus. that's it.
Camilia
30.1. 19:32 (40/138)
mitä helkkaria oiskoha trolli ;o
LikeAvirus
30.1. 19:32 (41/138)

Limi : ei tuo voi kovin ammattitaitoinen vielä olla, jos pitää muilta kysyä mitä SAA tehdä , ja vielä sen jälkeen kun on jo mennyt melkein tekemään.

punkrock_
30.1. 19:33 (42/138)

merkku_ :

punkrock_ :

En, luulin että tuli jo selväks. Ja mielestäni en oo väittänytkään mitään mitä lääkärit saavat tai eivät saa tehdä, mulla ei oo mitään käsitystä siitä. JOTEN en nyt koe tarpeelliseks tulla tänne huutelee siitä etten oo tietonen gynegologien ja lääkäreiden oikeuksista. Tämä tuli jo selväks että lääkäreillä kuulemma on oikeus tehdä tutkimus. that's it.
Miten toi gynekologi-kommenttisi sitten liittyy mihinkään? ("Mä kun luulin että gynegologit tarvii enemmän koulutusta?")
Vempulah
30.1. 19:37 (43/138)
No ompa outo. Kuullostaa kyllä aika tökeröltä toiminnalta. Pitäisköhän sinun kysyä joltain "isommalta ihmiseltä", miten tulisi toimia.
marmoritaivas^
30.1. 19:38 (44/138)
HYI DDD:
pwsx
30.1. 19:43 (46/138)
Mun mielestä ei mitenkään ihmeellistä. Paidan pois ottaminen oli ok, ja lääkärit kyllä saa tehdä sisätutkimuksen, ja ihan hyvä jos olisi tehnytkin jos oot pillerit aloittamassa. Enkä usko että mitenkään flirttailevasti sulle hymyili, varmaan tulkitsit sen vaan itse niin.
sanzue91
30.1. 19:44 (47/138)
Mää toivon et tää on trolli... kauhee vastenmielinen lääkäri... tekisin valitukset tollasesta...
merkku_
30.1. 19:45 (48/138)

punkrock_ :

merkku_ :

punkrock_ :

Miten toi gynekologi-kommenttisi sitten liittyy mihinkään? ("Mä kun luulin että gynegologit tarvii enemmän koulutusta?")
Siihen että kun en vielä ollut lukenut teidän valaisevia kommentteja joissa kerrottiin että lääkäreillä on oikeus tehdä gynegologinen tutkimus ja oletin että siihen tarvitaan GYNEGOLOGI. En ole edelleenkään perehtynyt asiaan, josta päästäänkin taas samaan asiaan: eli siihen etten ole tietoinen kuka saa tehdä mitäkin. Ymmärretty?
Raakarusina98
30.1. 20:14 (49/138)
kuulosti kyl aika epäilyttävältä ton lääkärin touhut... :o
apinanorsu
30.1. 20:22 (50/138)

merkku_ :

punkrock_ :

merkku_ :

punkrock_ :

Siihen että kun en vielä ollut lukenut teidän valaisevia kommentteja joissa kerrottiin että lääkäreillä on oikeus tehdä gynegologinen tutkimus ja oletin että siihen tarvitaan GYNEGOLOGI. En ole edelleenkään perehtynyt asiaan, josta päästäänkin taas samaan asiaan: eli siihen etten ole tietoinen kuka saa tehdä mitäkin. Ymmärretty?
GYNEKOLOGI. saatana.
kauniitkasvot
30.1. 20:37 (51/138)

pwsx : Mun mielestä ei mitenkään ihmeellistä. Paidan pois ottaminen oli ok, ja lääkärit kyllä saa tehdä sisätutkimuksen, ja ihan hyvä jos olisi tehnytkin jos oot pillerit aloittamassa. Enkä usko että mitenkään flirttailevasti sulle hymyili, varmaan tulkitsit sen vaan itse niin.

millionwishes
30.1. 20:38 (52/138)

pwsx : Mun mielestä ei mitenkään ihmeellistä. Paidan pois ottaminen oli ok, ja lääkärit kyllä saa tehdä sisätutkimuksen, ja ihan hyvä jos olisi tehnytkin jos oot pillerit aloittamassa. Enkä usko että mitenkään flirttailevasti sulle hymyili, varmaan tulkitsit sen vaan itse niin.
Mäkin uskon, että asia on näin. Toisaalta lääkäri toimi kyllä hieman epäammattitaitoisesti, mutta en usko, että kyse on mistään valelääkäristä kuitenkaan.
Hachiko
30.1. 20:48 (53/138)
hyi mä inhoon jo muutenki lääkäreitä ni tommone "kiva" mies sillee hei otappa housut pois nii sitte teen sulle gynegologisen tutkimukse... !!! kiva, voin kuvitella mite kauhuissaa oot ollu :o
Lilypad
30.1. 20:53 (54/138)

Hachiko : hyi mä inhoon jo muutenki lääkäreitä ni tommone "kiva" mies sillee hei otappa housut pois nii sitte teen sulle gynegologisen tutkimukse... !!! kiva, voin kuvitella mite kauhuissaa oot ollu :o
No mitä saatanaa, ihan normaalia jos on hankkimassa e-pillereitä.
Ei ne lääkärit kiimasena teijän toosaa oo tuijottelemassa, ne tekee vaan ihan työtään.
Some
30.1. 21:00 (55/138)

Eli vastavalmistunu. Ei vissii viel ihan peril asioista, mut se ny johtunee kokemuksen puutteesta...
filoshe
30.1. 21:31 (56/138)
Kyllä tuossa meni perusasiat metsään ja pahasti.
NANAIRO_
30.1. 22:04 (57/138)
Hyi, varmaan aika ahdistava tilanne.
amin
30.1. 22:06 (58/138)
No hui vähä pelottavaa o_O Joo ymmärrän et se on vastavalmistunu eikä tiiä kaikkee, mutta joku raja. Mä en oo ikinä joutunu ottaan paitaa pois, vaikka on kuunneltu niitä ääniä ja on ollu päällä pitkähihanen paitaki, lääkäri on vaan nostanu sitä oikeesta kohasta aina. :E
always_your_fan
30.1. 22:09 (59/138)
meiä terveystiedo ope kerto jotai vastaavaa joskus.. ;o
hyi hemmetti sanon mä.
Peikkolapsonen
30.1. 22:09 (60/138)
e-pillereiden kohdalla lääkäri voi tosiaan tehdä gynekologisen tutkimuksen samantien, mutta siitä saa aina kieltäytyä jos siltä tuntuu.
nestesaippua
30.1. 22:14 (61/138)
kuvitteletkohan nyt vähän liikoja itsestäsi? :D lääkäri käskee ottaa paidan pois, OMG SE HALUU NÄHÄ MUN TISSIT!!!11 e-pillerireseptiä haettaessa tehdään gynetutkimus, OMG SE HALUU NÄHÄ MUN PILDEN!!!!11
SOFFD
30.1. 22:15 (62/138)

_aly_
30.1. 22:17 (63/138)

:DDDDD
fsol
31.1. 00:30 (64/138)

mmuuve
31.1. 00:33 (65/138)

NANAIRO_ : Hyi, varmaan aika ahdistava tilanne.
epäasiallista, tee valitus.
Nitta93
31.1. 00:33 (66/138)
Joko tämä tarina on täyttä palturia tai sitten on aika traumaattinen lääkärikäynti.. Mitä vittua sun päässäs liikkuu, etkö osaa sanoa ei en halua tutkimusta tässä ja nyt.. voi kiesus.
MiisaMouse
31.1. 00:42 (67/138)

Oon aikalailla samaa mieltä. Lääkäri oli selkeästi aloitteleva, ja toimi kömpelösti. Mutta muuten kuulosti ihan normikäynniltä.
fallacy
31.1. 00:44 (68/138)
Mun mielestä tossa ei ole juurikaan muuta erikoista kun tuo tutkimushuoneesta toiseen huuteleminen, mutta jos tyyppi on vastavalmistunut niin on aika luonnollista, että on epävarma ja haluaa kysyä neuvoa. Hän kylläkin teki sen tosi asiattomasti.
E-pillereitä aloittaessa on ainakin mulle tehty extemporena gynetarkastus ja ihan lääkärin toimesta, en kylläkään pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä.
Lääkärin edessä riisuuntuminen on aina epämukavaa, joten aika luonnollista on tulkita vähän liikaa sen lääkärin tekemisiä. Tuskin se kuitenkaan sua mitenkään himoitsi, oli vaan touhuissaan epävarma nuori lääkäri.
SidoMinut
31.1. 09:51 (69/138)
Kyllä mäkin muistan ku nuorena teininä (jotain 13-14v) menin päivystykseen kuumeen ja kurkkukivun ym. takia ja siellähän oli päivystävänä lääkärinä joku nuori hyvännäköinen mieslääkäri. Ei helvetti, jos mä olin kuumeesta ja sairastamisesta jo vähän sekaisin, niin tieto nuoresta mieslääkäristä pisti mut totaalisesti jumiin. Sit ku ääntä ei tullu paljoa mitään niin.... oi voi voi.
Yleensä lääkärit ovat kyllä toimineet hyvinkin hienovaraisesti, kun on kuunneltu keuhkoja ja tehty sisätutkimus. Yleensä on riittänyt, että hieman avaa paitaa tai nostaa sitä (tämä kannattaa ottaa huomioon kun pistää kotona vaatteet päällä, ts. päälle joku napitettava neule = venyy ja helppo avata pari ylintä nappia).
Jos on pitänyt ottaa paita pois, niin yleensä sen on saanut heti laittaa takaisin. Sitten vasta on pyydetty riisumaan housut sisätutkimusta varten. Eli ihan täysin alasti ei ole tarvinnut olla (tulee mieleen yläasteen lääkärintarkistus kun piti olla ihan pelkillä pikkuhousuilla mieslääkärin edessä, rintaliivit ja topitkin piti jättää pois).
Anyways, sisätutkimus aka. gynekologinen tutkimus, on ihan perusjuttu, jonka jokainen lääkäri ja aiheeseen perehtynyt sairaanhoitajakin voi tehdä. SIIHEN EI TARVITA GYNEKOLOGIA, JOKA ON ERIKOISLÄÄKÄRI, PAITSI VAKAVAMMISSA TAPAUKSISSA, JOLLOIN GYNELLE SAA LÄHETTEEN.
Ainakaan meilläpäin ei edes ole gynekologia 80 km säteellä. Ovat keskussairaalassa jonne tarvitsee lähetteen. Joku 15 sekunnin vilkaisu teinineitsyen pimppiin ei ole gynekologia vaativa asia.
Luulenpa, että aloittaja oli vain häkeltynyt komeasta mieslääkäristä, jolla ei ollut vielä kokemuksen tuomaa hienovaraisuutta ja käytännön rutiinia.
Ps. jos tietää menevänsä lääkäriin, niin kyllä siellä suihkussa kannattaa käydä...
found
31.1. 09:58 (70/138)
Aloittajalla on vilkas mielikuvitus..
EmiliaDaEmppu
31.1. 10:03 (71/138)
Tuo taisi olla lähinnä nuori ja kokematon.
Mulla aborttia tehdessä oli ulkomaalainen mies lääkäri. Mun piti siis saada terveyskeskuksesta vain lähete kättärille lääkäriltä.
Tuo lääkäri oli kamala huonoa suomea puhuva karvaranne ja olisi halunnut tehdä gynekologisen tutkimuksen varmistaakseen, että olen varmasti raskaana ( WTF :D) mutta kieltäydyin riisumasta. Lopulta se löi mulle tylysti leiman paperiin ja käski häipyä :D
Ching^
31.1. 10:11 (73/138)
wtf DD:::
selavi
31.1. 10:12 (74/138)

found : Aloittajalla on vilkas mielikuvitus..
mm. ja jos lääkäri oli kerta 24v niin se on joko juuri valmistunut tai opiskelee vielä, ja ainahan se on parempi että mitä enemmän kysyy neuvoja vanhemmilta collegoilta, toki ton olis voinut tehdä eri tavalla.
ja kyllä, lääkiksessä viimeisiä vuosia opiskelevat harjoittelee ihan perus terveyskeskuksissa ilman, että ne on valelääkäreitä.... jostainhan se pitää alottaa.
_superstar
31.1. 10:17 (75/138)
No hui kamala. Aloittaja (ja suuri osa tähän keskusteluun kommentoineista) taisi vähän ylireagoida. Ihme juttu, kun teinit aina kuvittelee, että kaikki himoitsee niitä. :)
MakeMePretty
31.1. 10:24 (76/138)
No ei kyllä vaikuttanu iha normaalilta D: Mun tutulle on käyny sillee taas, et se on ollu justii ilma mitää paitaa tai rintsikoita siinä ku lääkäri vaa avaa oven ja kaikki töllistelly sinne sitte -.-
MAMFRED
31.1. 10:29 (77/138)

locodo
31.1. 10:36 (78/138)
Ihan tavalliselta aloittelijalta tuo kuullostaa. Yleensä otetaan paidat pois kun kuunnellaan keuhkoja, ehkä se paita vähän hankaa ja aiheuttaa häiritsevää ääntä tms? Ja kyllä, e-pillereitä hankkiessa voidaan tehdä sisätutkimus ilman, että siitä ilmoitetaan etukäteen, koska se useimmiten kuuluu siihen automaattisesti. Pientä ylireagointia nyt täällä, lääkärit tekevät vain työtään parhaimmaksi näkemällään tavalla.
Wannabees
31.1. 11:26 (79/138)
Itse ainakin ihmettelisin. Ei multa ainakaan E-pillereitä hankittaessa mitään keuhkoja kuunneltu tai käsketty riisumaan. Pelkän keskustelun pitäisi nykyaikana riittää.:)
fallacy
31.1. 12:35 (81/138)

Wannabees : Itse ainakin ihmettelisin. Ei multa ainakaan E-pillereitä hankittaessa mitään keuhkoja kuunneltu tai käsketty riisumaan. Pelkän keskustelun pitäisi nykyaikana riittää.:)

Satuitko lukemaan, että aloittaja meni lääkäriin myös hengitysvaikeuksien takia?
Ja miksi pelkän keskustelun pitäisi riittää, mun mielestä oli ainakin parempi että tehtiin gynekologinen tutkimus ennen kuin aloin pillereitä syömään, jotta tiesin kaiken olevan ok. Ammattitaitoisempi lääkäri kai se sellainen on, kuin pelkillä jutteluilla asian sivuuttava?
Tästä tehdään nyt taas liian iso juttu.
Krebs
31.1. 12:44 (82/138)

hepåå
31.1. 12:47 (83/138)
Voi juma....Pyydä eri lääkäriä ens kerralla ja selitä, että mies oli omituinen, nii eiköhä siel paneuduta asiaan :DD
Heppis_91
31.1. 12:51 (84/138)

mörököllinen : hyi saatana D: joo, tosi pätevä lääkäri...

devoted
31.1. 12:53 (85/138)

amin : No hui vähä pelottavaa o_O Joo ymmärrän et se on vastavalmistunu eikä tiiä kaikkee, mutta joku raja. Mä en oo ikinä joutunu ottaan paitaa pois, vaikka on kuunneltu niitä ääniä ja on ollu päällä pitkähihanen paitaki, lääkäri on vaan nostanu sitä oikeesta kohasta aina. :E
Kyllä multa vaan on otettu ihan kaikki paidat pois ko on kuunneltu keuhkoja ja se lääkäri oli vielä _mies_!11, siis omg.
Mutta niin, kuulostaa lähinnä alottelevalta lääkäriltä joka oli itekki vähän hukassa että mitä pitäis tehä. Tuskin millään pahalla tarkotti.
Alcaudon
31.1. 12:55 (86/138)
Kuulostaa uuden, rennon lääkärin vielä rutinoitumattoman työnteon ylitulkinnalta.
Ljubimii
31.1. 12:55 (87/138)
Kuulostaa kyllä melkoisen erikoiselta. Entäpä jos tekisit jonkinlaisen valituksen?
Täytyy kyllä sanoa että mun on kanssa aina täytynyt ottaa paita kokonaan pois kun kuunnellaan keuhkot vaikka olis millanen paita ollut päällä.
Pikku_Pöllö
31.1. 13:07 (88/138)
justiinsa....
ootteko muute huomannu että kun menet naislääkärille ja tämä kuuntelee keuhkoja, riittää kun paitaa nostaa takaa, kun on mieslääkäri niin paidan saa nostaa korviin asti ja sillo kuunnellaa edestäpäin....
devoted
31.1. 13:25 (89/138)

Pikku_Pöllö : justiinsa....
ootteko muute huomannu että kun menet naislääkärille ja tämä kuuntelee keuhkoja, riittää kun paitaa nostaa takaa, kun on mieslääkäri niin paidan saa nostaa korviin asti ja sillo kuunnellaa edestäpäin....
lol :D
diipadaapa96
31.1. 14:07 (90/138)
sun pitäis tehä valitus , saisit kivat korvaukset!
lolled_spanieli
31.1. 14:13 (91/138)

diipadaapa96 : sun pitäis tehä valitus , saisit kivat korvaukset!
voi raukkaa, itelle tuis kyllä kammo lääkärissä käyntii. Törkeäää!
gelato
31.1. 14:19 (92/138)

Vivling : Sinuna tekisin valituksen tuosta "lääkäristä". :/

Vihreä_valo
31.1. 14:22 (93/138)

Vivling : Sinuna tekisin valituksen tuosta "lääkäristä". :/

lasijoutsen
31.1. 14:43 (94/138)

tietty, mieslääkäreitä on kielletty kuuntelemasta keuhkoja selkäpuolelta, sillä kaikki katsomisen arvoinen on etupuolella (y) kamoon nyt
Ice_Berry
31.1. 14:50 (95/138)
Kyllä sä varmaan aloittaja oot maailman kaunein ihminen, kyllähän sen lääkärin kelpas käyttää hyväksi ammattiaan verukkeena nähä sun tissit ja pilun!!!!!! Varmasti!!!
SweetDay
31.1. 14:54 (96/138)
jos on oikea lääkäri niin kai nyt pitäisi tietää voiko tehdä itse samalla gynekologisen tutkimuksen vai ei D: jäi vähä mietityttää toi..
intetsägande
31.1. 14:57 (97/138)
Eipä tuossa minusta sinun yksityisyyttäsikään millään tavalla loukattu, kun sinusta puhuttiin vain sukupuolesi edustajana ja kerrottiin pituus ja paino.
Ice_Berry
31.1. 15:00 (99/138)
Taitaa olla aloittaja joku itsestään liikoja luuleva siiderivalas kun pelkää painonsa esille tuomista
Aavekuiskaaja
31.1. 15:02 (101/138)

Lilli5 : No jaa, ei tossa välttämättä ollut mitään niin pahaa.
Toi paita juttu oli ihan normi, monet tekee noin. Toi gynetutkimus juttu oli kyllä hitusen outo, mutta jos se siis olisi osannut homman, niin ei kai siinä mitään pahaa. Ja kävihän se sitten kysymässäkin asiasta, joten ei se tota ainakaan ns. salaa yrtiiänyt. :D Taidat siis kuvitella a little bit liikoja (:

HUISKELIINI
31.1. 15:05 (102/138)

GRED_ : :DD:D:D::D:DDDDDD mitä vittua

dokumentti
31.1. 15:07 (103/138)

hui, kyllä toi aika oudolta kuulostaa.
Syssu
31.1. 15:08 (104/138)

thirtysecondstomars
31.1. 15:13 (105/138)

chipmunk
31.1. 15:15 (106/138)

lasijoutsen :

tietty, mieslääkäreitä on kielletty kuuntelemasta keuhkoja selkäpuolelta, sillä kaikki katsomisen arvoinen on etupuolella (y) kamoon nyt
Mulla se on kyllä aina menny toisin päin. Tai siis aina oon kaikki paidat pois joutunu ottamaan, mut mieslääkärit on kuunnellu selästä ja naislääkärit joka puolelta. että näin.
amandaaaa
31.1. 15:16 (107/138)
huhhu! ei tuo todellakaa kuulosta miltää normaalilta tai pätevältä lääkäriltä o: ei ihme jos olit hämmentyny, koska toi olis ihan kauheen kiusallista :o
mandariinivaahto
31.1. 15:18 (108/138)
Joo en tosiaan tajua miks sulle olis pitäny tehä sisätutkimus ku alotat e-pillerit, tai miks _kenellekään_ pitäis tehä sisätutkimus _pelkkien_ e-pillereiden takia. Tietysti se kantsii tehä jos on ollu sukupuoliyhdynnässä, mut mulle on muutamaki lääkäri sanonu et ei siinä sisätutkimuksessa ole järjeä, jos ei oo ollu yhdynnässä ja haluu alottaa e-pillerit. Mullekki määrättii sisätutkimus ku alotin pillerit aknee neitsyenä mut sit gynekologi sano et ei siin oo mitää järkee tehä sitä...
Mut joo, asiatonta tossa oli toi sun tietojen huutelu ja noi vaillinaiset paperit.
chuckleberry
31.1. 15:22 (109/138)
Loppupään kommenteista huomaa että suurin osa ei vaivautunut lukemaan kuin pari ekaa kommenttia..
Anyways, 24-vuotias on joko vastavalmistunut tai sitten vielä opiskelija, joka on ns. työharjoittelussa eli työrutiinia ei vielä ole kertynyt. Veikkaisin että perushommia opetettaessa sanotaan että potilaan tulee riisua paita keuhkojen/sydämen kuuntelua varten koska silloin on helpompi kuunnella selänkin puolelta ja sivuilta. Rutinoituneemmat lääkärit saattavat sydämen kuuntelua varten vain pyytää laskemaan paidankaulusta jos mahdollista.
Tuohon sisätutkimukseen vielä, entä jos lääkärille tuli vasta jälkeenpäin mieleen kysyä onko hän pätevä tekemään tutkimuksen? Sisätutkimus on olennainen osa e-pillereitä myönnettäessä ja hän varmaankin sen kummempia ajattelematta pyysi riisumaan housut ja vasta sitten muisti, että hän on mieslääkäri ja aloittaja nuori tyttö, eikä ollut varma onko hänellä oikeuksia suorittaa tutkimusta. Lääkäri ei ehkä ollut vielä tehnyt montaakaan vastaavaa ainakaan yksin. Toisaalta huutelu huoneesta toiseen toisen potilaan kuullen on hieman epäammattimaista.
Hachiko
4.2. 00:04 (110/138)

Lilypad :

Hachiko : hyi mä inhoon jo muutenki lääkäreitä ni tommone "kiva" mies sillee hei otappa housut pois nii sitte teen sulle gynegologisen tutkimukse... !!! kiva, voin kuvitella mite kauhuissaa oot ollu :o
No mitä saatanaa, ihan normaalia jos on hankkimassa e-pillereitä.
Ei ne lääkärit kiimasena teijän toosaa oo tuijottelemassa, ne tekee vaan ihan työtään.
mmm.. tottaha tuo on mutta minkäs teet jos minä en tykkää värkkiäni esitellä jollekki mies lääkärille.. normi asia mutta minä ku oon tämmöne ihme ihmine ni ei ajatus kiehdo
pianosheets
4.2. 00:08 (111/138)

Titsgirlie
4.2. 00:13 (112/138)
Ei vittu. Salee oli joku valelääkäri tai muuten vaan päästään sekaisin! Ällöttävä lääkäri
BITCH
4.2. 00:17 (113/138)

nestesaippua : kuvitteletkohan nyt vähän liikoja itsestäsi? :D lääkäri käskee ottaa paidan pois, OMG SE HALUU NÄHÄ MUN TISSIT!!!11 e-pillerireseptiä haettaessa tehdään gynetutkimus, OMG SE HALUU NÄHÄ MUN PILDEN!!!!11

Titsgirlie
4.2. 00:22 (114/138)

BITCH :

nestesaippua : kuvitteletkohan nyt vähän liikoja itsestäsi? :D lääkäri käskee ottaa paidan pois, OMG SE HALUU NÄHÄ MUN TISSIT!!!11 e-pillerireseptiä haettaessa tehdään gynetutkimus, OMG SE HALUU NÄHÄ MUN PILDEN!!!!11

Mä olen kyllä sitä mieltä, että ei lääkäri voi käskeä ottamaan housuja pois ja sit sen jälkeen kysyä TOISELTA lääkäriltä, että voiko tehdä gynetutkimuksen :D Tosi järkevää.. Mulle ei tehty mitään gynetutkimuksia kun sain pillerit.
Pikee
4.2. 00:27 (115/138)
Lääkäri toimi täysin säädösten mukaan, vaikkakin olisi voinut varmistaa gynekologisen tarkastuksen sopivuuden, ennen kuin potilas riisuutui. Tässä olisi hieman asiakaspalveluhenkisempi työntekijä klaarannut tilanteen kunnialla.
Pikee
4.2. 00:30 (116/138)

chuckleberry : ja vasta sitten muisti, että hän on mieslääkäri ja aloittaja nuori tyttö, eikä ollut varma onko hänellä oikeuksia suorittaa tutkimusta. .
Lääkärin sukupuoli ei mitenkään vaikuta siihen, että onko hän enemmän tai vähemmän validi tekemään sisätutkimuksen. (itse esim. pidän miesgynekologeista paljon enemmän)
Sen saa potilas ihan itse päättää tilanteessa, että suostuuko riisuttavaksi. En ole täysin varma, että saako potilas edes toivoa sisätutkimuksen tekeväksi lääkäriksi jommankumman sukupuolen edustajaa.
perus_ku_ei_osaa
4.2. 00:41 (117/138)

Rikka_Hippu
4.2. 00:43 (118/138)

merkku_ : Eli olin tänään käymässä lääkärissä ja siitä jäi vähän ihmeellinen maku suuhun.

Juu, jotain on varmasti pielessä...
merkku_
4.2. 00:45 (119/138)
Ihan tiedoksi kaikille vastaajille, ei, en ole neitsyt, enkä luule itsestäni liikoja. On se kumma ku heti ku kirjottaa jostaan hämmennyksestään jotaan ni luulen muka olevani joku maailman haluttavin nainen. En usko itsekään että lääkäri olis nimenomaan halunnut nähdä mun tissit tai pillun. Kirjotin vaan miten siellä lääkärissä meni.
Ja multa oltiin jo aiemmin otettu klamydia ja tippuri virtsanäyte.
Ehkäisyneuvolassa ainaki sanotiin ettei ole mitään syytä tehdä vielä muita sukupuolitautitestejä, kun noi kerran on kunnossa. En sit tiedä mitä se lääkäri oli aikeissa testailla.
salainentunne
4.2. 00:48 (120/138)
onneks et ehtiny ottamaan housuja pois ja päästää sitä tekemään tutkimuksiaan..
merkku_
4.2. 00:51 (121/138)

merkku_ : Ihan tiedoksi kaikille vastaajille, ei, en ole neitsyt, enkä luule itsestäni liikoja. On se kumma ku heti ku kirjottaa jostaan hämmennyksestään jotaan ni luulen muka olevani joku maailman haluttavin nainen. En usko itsekään että lääkäri olis nimenomaan halunnut nähdä mun tissit tai pillun. Kirjotin vaan miten siellä lääkärissä meni.
Ja multa oltiin jo aiemmin otettu klamydia ja tippuri virtsanäyte.
Ehkäisyneuvolassa ainaki sanotiin ettei ole mitään syytä tehdä vielä muita sukupuolitautitestejä, kun noi kerran on kunnossa. En sit tiedä mitä sukupuolitauteja se lääkäri oli aikeissa testailla.

_sublah
4.2. 00:51 (122/138)
Muistan kerran kuinka eräs iljettävä mieslääkäri mittasi minulta verenpaineen ja sitä varten minun piti ottaa toppi pois. Hömm, mikä lie syynä? Jos tunnet kokeneesi asiattomuutta, niin tee ihmeessä valitus. Juuri eilenkin lääkäri määräsi isälleni lääkkeen, joka olisi hengenvaarallinen allergian takia. Kaikki vain eivät ole päteviä.
bigmistake
4.2. 01:01 (124/138)
hyi helvata. olisin jo alkuvaihees sanonu että anteeks mut saisinko naislääkärin D;
dnvas
4.2. 01:02 (125/138)
APUA!! ei helvetti tajusin just :D::D:DD hyyii.... olin n. vuosi sitten lääkärillä kun mulla oli pissatulehdus ja sanoin että varmaan pissatulehdus ja tää lääkäri otti tulehdus arvot ja sano että eiei ne on ihan normaalit ja sitten se halus tehdä gynekologisen tutkimuksen ihan välttämättä vaikka sanoin et en haluais nii se oikeen lähes painosti mut siihen ja teki sen ja loppuen lopuks se oli pissatulehdus :D:D HYYI
dnvas
4.2. 01:03 (126/138)
siis mieslääkäri ja nuori oli tääki hyyy
jrbb
4.2. 01:09 (127/138)
Silloin kun itse aloitin pillerit, niin tietysti mulle tehtiin sisätutkimus, koska a) en ollut neitsyt b) koska munasarjat ja kohtu pitää tarkistaa ymsyms. Oon aina elänyt siinä käsityksessä, että näin tulisi aina menetellä ja pillerireseptiä hakiessa kaikille tehdään sisätutkimus? Ihme touhua.
Itse käyn yksityisellä, ja siellä saa ainakin itse valita lääkärinsä, ja valitsen aina naisen niin ei sitten tule mitään ahdistuksia siitä, että lääkäri on mies.
Ja aloittajalle; lääkäri toimi ihan normaalisti, ei mitään syytä ahdistua tai ainakaan tehdä mitään valitusta asiasta.
SuaveSacrifice
4.2. 01:10 (128/138)
Smells like a valelääkäri to me. Tai sitten ei, kuka tietää.
metallipoika
4.2. 03:59 (129/138)
no aika wtf O.o hyi mikä lääkäri, mä ainaki tekisin jonku valituksen :D
cairn
4.2. 05:19 (130/138)
tee joku valitus D:::
grainxs
4.2. 06:27 (131/138)
Okei musta toi ei kuulosta YHTÄÄN asialliselta! Teet muuten valituksen sitten niin samantein !
kronenbourg
4.2. 07:24 (132/138)
Tämä keskustelu olisi niin kaivannut popcornia.
Joo, 24-vuotias jannu ei osaa vielä ihan ulkoa kaikkea, kamalaa. Oisko järki päähän tjsp? Voit toki valittaa, mutta mitä luulet siitä tulevan? Ei mitään.
Benoit
4.2. 08:06 (133/138)
Jumaleissön että on muuten viihdyttävä keskustelu. :D Ei niinkään aloittajan osalta, mutta näiden marjaanaysikasien ja loveangelysiysien, jotka ovat suurinpiirtein syytteitä nostamassa... Carry on.
prinsessa____
4.2. 08:30 (134/138)

punkrock_ : Ihme touhua, jos pyytää jo riisuutumaan ennen kuin tajuaa kysyä, että täytyykö niin tehdä. Ja totta helvetissä lääkärin pitäisi kirjoittaa reseptiin sun nimen ja sotun :D
Ei tainnu olla kovin kokenut, tosin sitähän se "nuori" kertookin...

_KEPSU_
4.2. 08:37 (136/138)

N@SSELI
4.5. 16:50 (138/138)

Vai olikohan kenties trolli?