Televisio

mitä tykkäsitte uudesta sherlockista?

missWHAT    4.1. 15:24 (1/68)

en löytäny mitään keskustelua aiheesta

ite tykkäsin, adlerin hahmo oli tehty coolisti. tosin en tykänny siitä että sillä ja sherlockilla oli tunteita toisiaan kohtaan, se ei vaan toiminut mä oisin mieluummin halunnut et adler ois ollu lesbo lol D:
ja ne slow-motionit meni välillä överiks ja watson jäi liikaa sivuun

mut siis kyllä se silti mun mielestä oli ihan samaa tasoa ykköskauden kanssa, kokonaisuudessaan jakso oli hyvä mua häiritsi vaan noi tietyt seikat

mitä te tyxitte :3

eIIu    4.1. 15:37 (2/68)

Musta se oli tosi hyvä, tykkäsin oikeastaan kaikesta vaikka siinä oli ehkä jotain pieniä kohtia jotka häiritsi vähän (esimerkiksi siinä tuntui välillä olevan miljoona juonta ja käännettä ja olen samaa mieltä Watsonista kanssasi).

Adlerista pidin kans paljon. Mutta eikös se sanonut olevansa homo? :D En osaa sanoa nyt enää mitään fiksua, miun mielestä tuo jakso oli varmaan tähänastisista jaksoista paras ;_;

missWHAT    4.1. 15:52 (3/68)

QuoteeIIu : Mutta eikös se sanonut olevansa homo? :D Quote

joo siinähän oli se yks kohta joka meni jotenki
watson: "actually i'm not gay"
adler: "well i am"

mut sit kuitenki se koko loppuratkasu perustu sille et adlerilla ois ollut tunteita sherlockia kohtaan

no jaa se oli varmaan bi case closed

helicopter    4.1. 16:00 (4/68)

Jep, Adler oli ilmeisesti homo, mutta tietysti sen piti mennä rakastumaan Sherlockiin koska loppujen lopuksi The Womankin on vaan heikko nainen ja mies pelastaa päivän. Moffat ja sen naishahmot, ugh.

Muuten tykkäsin kyllä Lara Pulverin Irenestä ihan tolkuttomasti ja loistavia hetkiä oli paljon. "Mrs. Hudson leave Baker Street? England would fall." :') Innolla odotan seuraavaa jaksoa, koska Moriarty!!! Tai ainakin toivottavasti sitä näytetään ensi jaksossa enemmän, kuten myös Watsonia

missWHAT    4.1. 17:01 (5/68)

joo, mä en oo mikään feministi mut oon itekin huomannut et moffatilla on ongelmia hyvien naishahmojen kirjottamisessa, huoh

jakson alku oli muuten aika antikliimaksi mut toisaalta se oli odotettavissa, stayin alive stayin alive :| jäi ainakin odottamaan et moriartylla ois isompi rooli

mua kiinnostaa eniten et miten ihmeessä ne on kirjottaneet nykyaikasen baskervillen koiran, se on kuitenkin yks niistä tarinoista joiden juonen kaikki varmasti tuntee ja kuulostaa kans aika vaikeelta sovitettavalta 2000-lukuun. ehkä sillä ei oo juonellisesti paljon muuta yhteistä alkuperäsen kanssa kuin nimi, ~kuka tietää~

explicitusername    4.1. 18:02 (6/68)

Voi Moffat.

Mulla ei ole niinkään ongelmaa sen kanssa että vaikka Adler sanoikin olevansa lesbo mutta silti ihastui Sherlockiin, koska seksuaalisuus on aika liukuva asia... vaikka tuo pistikin silmään.
Eniten jäi ärsyttämään kuinka Sherlockista on tehty tässä sarjassa joku jumalasta seuraava alun perin Sherlockia fiksumpien hahmojen (Mycroft ja Adler) kustannuksella. Hei come on, ihan kuin Adlerin puhelimen salasana olisi Sherlockin nimi kun Adler on juuri päässyt ilmaisemasta kuinka kännykkä on hänen henkivakuutuksensa. Ala-asteen ATK-kurssillakin opetetaan tietämään paremmin.
Niin, ja sekin että Sherlock on niin ~vastustamaton (tätä en ymmärrä, vaikka hahmo onkin hieno ja kaikkea - Sherlock kun on aika kusipää) että häneen ihastuu heteromiehet ja lesbonaiset kaikki tynni.

Moffatin seksismi pisti siinäkin silmään, että jaksossa ~maskuliininen järki päihitti ~feminiinisen tunteen, vaikka Adlerin kuuluisi ACD'n teoksille uskollisena päihittää Sherlock. Toisaalta voi myös väittää, että Sherlock antoi tunteidensa viedä selvittäessään Adlerille sen lentokonekoodin, mutta itse näin sen vaan tarpeena egobuustailuun. Moffat kuitenkin typisti Adlerin ylivertaisuuden seksuaalisuudeksi siten että Adler käsitteli ihmisiä ei suinkaan älyllään vaan tietämällä "mistä he pitävät".
IMO Moffatin suurin virhe kirjoittaessa naishahmoja on se, että Moffatin naishahmot ovat joko rakastajia, äitejä tai vaimoja - naiset joita ei voi määritellä sen kautta, mikä heidän suhteensa johonkin mieheen on, ei ole olemassa. Puhumattakaan siitä ongelmasta, että Moffatin naiset usein ovat olemassa miesten katsetta varten - nb. Irene Adler.

No, ehkä jonain päivänä jokin telkkari- tai leffaversio onnistuu Adlerin hahmossa. Siihen asti voin vähän nauraa sardonisesti sille, että 19-luvulla kirjoitettu tarina onnistuu edelleen paremmin kuin nyt.

Jottei kuitenkaan mene ihan valitukseksi, niin jakso oli kaikin puolin viihdyttävä, Lara Pulver loistoroolitus, bongasin Oona Chaplinin ja alan yhä enemmän epäillä että Mollylla tulee olemaan isompi rooli myöhemmin. Toivottavasti jonain täysin psykoottisena rikollisena :D.

QuotemissWHAT : joo, mä en oo mikään feministi mut Quote

Älä viitti.

chaotic    4.1. 18:57 (7/68)

tykkäsin D:

mutta tosiaan vähän ketutti se kun adler kuitenkin "hävisi" sherlockille (dgfghdsch alkuperäinen tarina koputtelee takaraivossa)

ja niin, lara pulver oli AAAAAAAAAaaaaaaaaAAAAAAAAAAAaaaaa nam.

SusG1    4.1. 19:01 (8/68)

must se oli iha hyvä.. tykkään ite ehkä jostain enemmän missä ei ihan koko aikaa tapahdu jtn actionia mut kummiski. Ja ne hidastukset oli jsut hienoi ja sopi siihe! ja ne piilot oli söpöi :3

neqie    4.1. 19:41 (9/68)

oli hyvä :) mutta mä en ihan ihan kaikkee kyllä tajunnu ja mä en oo nähny sitä ekaakaan

explicitusername    4.1. 19:44 (10/68)

Musta tuntuu että keskustelualueesta huolimatta tässä keskustelussa pitäisi tähdentää, että kyse on BBC:n Sherlock -televisiosarjasta. :D:D

missWHAT    4.1. 20:08 (11/68)

Quoteexplicitusername : QuotemissWHAT : joo, mä en oo mikään feministi mut Quote

Älä viitti.Quote

wat!!!!1 mitä mä nyt sanoin väärin :--------------------D
tarkoitukseni ei ollut mitenkään halventaa feministejä sanoin vaan et mua ei oikeesti mitenkään kosketa tasa-arvoasiat ja silti pisti pahasti silmään tossa jaksossa toi

explicitusername    4.1. 20:23 (12/68)

QuotemissWHAT :

tarkoitukseni ei ollut mitenkään halventaa feministejä sanoin vaan et mua ei oikeesti mitenkään kosketa tasa-arvoasiat ja silti pisti pahasti silmään tossa jaksossa toiQuote

Tajusin kyllä ettei ollut, mut tulee aina vähän halju fiilis jos kuulee naisen sanovan "en oo feministi mutta", etenkään kun silti varmasti arvostat niitä oikeuksia jotka feminismi on naisille suonut, mutta mun ongelma ei niinkään ole niissä ihmisissä jotka sanoo ettei halua tulla yhdistetyksi feminismiin vaan siinä mikä aiheuttaa sen että naiset niin usein haluaa tarkentaa ettei heillä ole mitään tekemistä liikkeen kanssa.

missWHAT    4.1. 20:34 (13/68)

Quoteexplicitusername : QuotemissWHAT :

tarkoitukseni ei ollut mitenkään halventaa feministejä sanoin vaan et mua ei oikeesti mitenkään kosketa tasa-arvoasiat ja silti pisti pahasti silmään tossa jaksossa toiQuote

Tajusin kyllä ettei ollut, mut tulee aina vähän halju fiilis jos kuulee naisen sanovan "en oo feministi mutta", etenkään kun silti varmasti arvostat niitä oikeuksia jotka feminismi on naisille suonut, mutta mun ongelma ei niinkään ole niissä ihmisissä jotka sanoo ettei halua tulla yhdistetyksi feminismiin vaan siinä mikä aiheuttaa sen että naiset niin usein haluaa tarkentaa ettei heillä ole mitään tekemistä liikkeen kanssa.Quote

joo okei nyt ku mietin niin oot kyllä ihan oikeessa, koitan jatkossa olla sanomatta noin D: kiitti kun huomautit !!!1

ThisPicture    4.1. 20:38 (14/68)

ärsytti että se irene kuoli jo alussa, samaten se noomin hahmo oli jotenkin ihan väkisin ängetty siihen leffaan eikä kummallakaan naisella tuntunut olevan sen suurempaa merkitystä. visuaalisesti elokuva oli hieno ja toimiva, pidän ohjaajan muistakin töistä, toisaalta toi sen toimintakohtaksille ominainen kamerakikkailu ei ehkä ihan sopinut tähän leffaan varsinkin ottaen huomioon sen aikakauden. muutenkin toimintaa olisi voinut olla vähän vähemmän, tuntuu että kaikella sillä oli korvattu vähän ontuva juoni. aika sekava ja ennalta arvattava, varsinkin se loppu vaikka niissä kirjoissahan se oikeasti menee niin että ne molemmat kuolee (?) en muista kunnolla, kauan on kun olen doylea viimeksi lukenut. roolisuoritukset kivoja, noomin ääntämys englannissa yllätti, jossain haastattelussa se väitti olevansa siinä muka huono. toisaalta ei sen puhe ollut kovin luontevaa ja esim milleniumissa se toimii paljon paremmin. sherlockin ja watsonin välinen rakkaus oli niin söpöä että sulin, toisaalta jude law kyllä ällöttää mua. voisin leffan kattoa uudestaan vaikka loppu oli ehkä ärsyttävin ikinä ja voishan tota sarjaa jatkaa esim tekemällä 3 osasta tavallaan takauman omaisen, koska sherlockin olisi mielestäni pitänyt tässä kuolla. olisin halunnut lopusta ihan hullun draaman, se olisi yllättänyt koska esim hautajaiskohtauksessa koko ajan vaan odotin että kohta se jostain taas putkahtaa ja ihan elossa.

ThisPicture    4.1. 20:40 (15/68)

anteeksi erehdykseni jos kyseessä on se sarja :----------)

missWHAT    4.1. 20:45 (16/68)

thispicture, oon sun kaa samaa mieltä suunnilleen kaikesta mitä sanoit siinä leffassa mut tosiaan tää oli tv-sarjakeskustelu :----------D mitäs pienistä whoa

Gepardikinonkissa    4.1. 20:54 (17/68)

Tykkäsin tosi paljon! :D Siis miusta oli ihanaa, miten Sherlock ja Watson oli niin... tiedättekös. YSTÄVIÄ. Olihan ne jo ekalla kaudella joo, mut nyt jotenkin vielä enemmän. Se miten ne nauro yhdessä sille Sherlockin housuttomuudella ja tuhkakupin varastamiselle.... yes please.

Mut toisaalta Adlerista en tykännyt yhtään. En tiedä mitä odotin siltä, mut jotenkin sen koko hahmo sai miut ärsyyntymään D:

Mutta Sherlock ja Watson y so gay. Not complaining, though.

Lisempää    4.1. 21:05 (18/68)

Mä olin jotenkin kauheen hämmentynyt puolet jaksosta kun en oikein tajunnut että missä mentiin :D

Watson ja Sherlock <3

mulle jäi nyt erittäin epäselväksi, että pääsikö Adler pakoon ja jäi henkiin? Eikös se niin mennyt? En oo kuitenkaan varma...

missWHAT    4.1. 21:07 (19/68)

QuoteLisempää : mulle jäi nyt erittäin epäselväksi, että pääsikö Adler pakoon ja jäi henkiin? Eikös se niin mennyt? En oo kuitenkaan varma...Quote

lopussa sherlock ninjaili pelastamaan sen kun se oli saanut kuolemantuomion siellä jossain eli joo se on yhä hengissä

mut en usko et se tulee enää olemaan paljon näkyvissä koska sen hahmo ei alkuperäsissä kirjoissakaan ollut mikään iso ja toi sarja on niille aika uskollinen

missWHAT    4.1. 21:50 (20/68)

x

missWHAT    5.1. 01:45 (21/68)

x

mariannna215    5.1. 11:32 (22/68)

Adlerin ja Sherlockin juttu vietiin ihan liian pitkälle. Olisivat nyt jättäneet edes jotain niiden tunteiden laadusta arvailujen varaan. Jotenkin se koko romanssi tuntui kauhean tekemällä tehdyltä ja se vei huomion pois paljon mielenkiintoisemmista asioista, kuten viikon tapauksesta, jossa oli paljon potentiaalia ja se vähä, mitä siitä näytettiin, oli hyvää ja kiinnostavaa. Niin ja lisäksi Johnia näytettiin liian vähän.

Toivottavasti Irene ei tule takaisin.

explicitusername    5.1. 13:04 (23/68)

Se pelastusninjailu oli kyllä snadisti peelo, en halunnut Adlerin kuolevan mutta jakson loppu olisi ollut paljon tyylikkäämpi jos se olisi jäänyt siihen "Goodbye Mr. Holmes"-tekstariin ja ~mystisyyteen.

Watsonia oli muuten melko vähän tässä jaksossa koska Martin Freeman oli kuvausten aikana Uudessa Seelannissa kuvaamassa Hobittia, tai näin ainakin kuulin. Toivottavasti seuraavissa jaksoissa ois kuitenkin enemmän, koska Watson on Mycroftin ohella sarjan paras hahmo :3.

missWHAT    5.1. 15:05 (24/68)

x

Ugly_Naked_Guy    5.1. 15:40 (25/68)

... luulin et täs puhuttii sherlock holmes 2 siit leffast. haha luulin et oon nukkunu koko leffan ajan ku en tienny yhtää mitää mist puhuitte (ja leffa oli muute hyvä)

missWHAT    5.1. 18:07 (26/68)

x

missWHAT    9.1. 20:38 (27/68)

te jotka ootte jo nähneet ton baskervillejakson mitä mieltä olitte siitä :|

mielipiteet tästä on vissiin jakautuneet aika kahtia mut pakko sanoo että mä tykkäsin tosi paljon. sanoisin et se oli parempi ku scandal in belgravia, ehkä siks että tässä ei tarvinnut kärsiä moffatin failauksista naishahmojen kirjottamisessa (mä sinänsä tykkäsin adlerista niinku jo sanoin, moffat ei vaan osaa) + tää oli jotenkin synkempi jakso mistä mä ainakin tykkään.

jotain epäloogisuuksia oli mut ei mun mielestä niin pahoja että ne ois häirinneet katsomista. ja se niin henry knightin näyttelijä oli ihan loistava!

tykkäsin kans siitä et watsonilla oli tässä jaksossa paljon enemmän ja laadukkaampaa ruutuaikaa. okei rehellisesti sanoen sen takia mä varmaan pidin tästä jaksosta enemmän.

ens viikon jaksoa ootan kyl innolla, siitä tulee varmaan aika ~dramaattinen~ ja uskon vahvasti et kauden paras D: lähdemateriaalissa on niin paljon potentiaalia. ja vihdoinkin moriarty pääsee isompaan rooliin, jeeee.

missWHAT    9.1. 21:03 (28/68)

!1

missWHAT    9.1. 21:51 (29/68)

QuotemissWHAT : !1Quote

explicitusername    9.1. 22:43 (30/68)

Diggasin kyllä jaksosta, vaikka pari kohtausta aiheutti sen että oli pakko laittaa ikkuna alas ja tarkistaa uutisotsikot. Esimerkiksi se "mind palace"-juttu, lol lol lol.

Nauratti myös pari viittausta Doctor Who'hun, kuten "Trust me, I'm a doctor"-laini ja metsään piilotettu Tardis. http://i40.tinypic.com/2zew6lw.png

Henry / Russel Tovey oli ihan mahtava ja oli jees nähdä että sekopäistä ihmistä voi näytellä ilman överejä. Huomasin myös, että jakson aikana Henrysta näki aika useassa kohtauksessa heijastuksia, joka on aika klassinen (mutta ovela) tapa viitata vähän kehnoon mielenterveyteen :D.

Mutta argh, ensi viikolla loppuu. Ei se edes kunnolla ehtinyt alkaakaan, eikö näitä jaksoja voisi olla ihan vähän enemmän? :(

missWHAT    10.1. 15:22 (31/68)

joooo se mind palace oli vähän asjsdkljhgskrfjhskfjhxkfh mut no pikkuvikoja!!!1
ja tosiaan ärsyttävää et noi kaudet on niin lyhyitä, onneks jaksot on sentään tosi pitkiä :|

toivottavasti kolmas kausi sentään tehtäis, tässä sarjassa on niin paljon potentiaalia eikä sitä kaikkee oo takuulla vielä käytetty.

missWHAT    10.1. 19:41 (32/68)

x

missWHAT    10.1. 21:07 (33/68)

x

missWHAT    11.1. 14:54 (34/68)

v

missWHAT    12.1. 16:19 (35/68)

x

missWHAT    16.1. 17:52 (36/68)

HAI

:___________:

explicitusername    16.1. 18:17 (37/68)

Pikkasen nauran (Tumblrissa) jengille jotka on sillee "Omg I legit thought he was dead!" tai "That was predictable, I totally saw it coming!" tai - oma lempparini - "Was I the only one who thought it was similar to the new RDJ movie?".
YOUDONTSAY.jpg, ilmeisesti 1800-luvun kirjallisuus ei ole vielä tavoittanut näitä deduktion mestareita.

Mutta ehdottomasti kauden paras jakso, ja tiedän että Moffat istuu jossain ja taputtelee itseään selkään mutta suurin kunnia menee kyllä näyttelijöille. Täytyy katsoa kyllä uudelleen tuo tänään koska stream pätki niin että siinä kattokohtauksessa Moriarty kuulosti lähinnä moottorisahalta joten joitakin yksityiskohtia meni korvien ohitse.
Yksityiskohtina tykkäsin myös siitä satu-aspektista. Hannu ja Kerttu, Lumikki (omena), pahis kuolee lopussa, jne.

Mutta spekulointia, anyone?
Ilmiselvää lienee, että Molly oli mukana geimeissä ja tietää että Sherlock on elossa, jonka lisäksi sillä roska-autolla on tekemistä selviytymisen kanssa - Johnhan ei nähnyt Sherlockin mätkähtävän maahan koska edessä oli rakennus ja se auto, minkä lisäksi juonessa mukana ollut pyöräilijä kolkkasi Watsonin. Sen lisäksi jaksossa näkyi myös se Sherlock-nukke hengailemassa taka-alalla, joten on mitä todennäköisintä että sekin on mukana yhtälössä.

arsonist^^    16.1. 18:42 (38/68)

Millon tää tulee?

explicitusername    16.1. 18:48 (39/68)

Quotearsonist^^ : Millon tää tulee?Quote

Ai Suomessa vai? Ken tietää, eka kausihan tuli vuoden jälkijunassa joten tokasta kaudesta - joka siis Briteissä loppui eilen - ei ole mitään kerrottu.

missWHAT    16.1. 20:20 (40/68)

Quoteexplicitusername : Ilmiselvää lienee, että Molly oli mukana geimeissä ja tietää että Sherlock on elossa, jonka lisäksi sillä roska-autolla on tekemistä selviytymisen kanssa - Johnhan ei nähnyt Sherlockin mätkähtävän maahan koska edessä oli rakennus ja se auto, minkä lisäksi juonessa mukana ollut pyöräilijä kolkkasi Watsonin. Sen lisäksi jaksossa näkyi myös se Sherlock-nukke hengailemassa taka-alalla, joten on mitä todennäköisintä että sekin on mukana yhtälössä.Quote

näin mäkin luulisin. toivon vaan et ens kaudella niillä on kunnollinen katu-uskottava selitys koska vaatii oikeesti aika paljon skillsejä saada tää sotku selvitettyä facepalmailuja aiheuttamatta D: yleensähän reichenbach-sovituksissa ei oo näytetty muuta kuin et ne putoaa ja häviää näkymättömiin, mut nyt kun ne näytti ton ruumiin ("ruumiin") niin niillä on paljon enemmän selittämistä

hmmnn toivottavasti uus kaus ei tulis vasta joskus 2015

missWHAT    16.1. 22:45 (41/68)

x

explicitusername    17.1. 00:44 (42/68)

Tää alkaa vähän tuntua kaksinpuhelulta :D!

Veikkaan että kolmas kausi saattaa tulla vasta 2013 lopussa, ainakaan tänä vuonna ei Freemanin eikä Cumberbatchin aikataulut antaisi myöten kuvauksille, ja Moffatkin taitaa olla Doctor Who'n parissa. Tosin en tiedä onko ensikään vuosi suotuisa, mutten todellakaan halua ajatella niin pitkälle tulevaisuuteen. "2014" ei edes kuulosta oikealta vuosiluvulta!
Toivon miltei että meitä olisi trollattu oikein olan takaa ja että 3. kausi olisi jo viittä vaille valmis, mutta ei uskalla uskoa.

jeebus    17.1. 01:03 (43/68)

moriarty on ihkis ja bilbo baggins liikkis, muut voi hyppää vaiks kaivoon.

chaotic    17.1. 01:34 (44/68)

AAAAAAAaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAakdsokgopdfkopkwdspokfokfpodlözdsxöfglpoalsözdxfgölööööglg.

hui D: olen hieman sanaton tällä hetkellä. tai en, mutta en jaksa muodostaa lauseita dfffffffffffffgffffffffhhj

Mahtava lopetus.

pyynö    17.1. 02:06 (45/68)

so good

jenan    18.1. 12:38 (46/68)

Kolmoskausi ei vaan voi tulla riittävän nopeasti.

explicitusername    18.1. 14:19 (47/68)

No ei voikaan, kun sitä joutuu odottelemaan ne seuraavat kaksi vuotta :D. Luulin jo, että ykkös- ja kakkoskauden välinen +1 vuosi oli liikaa...

missWHAT    19.1. 06:47 (48/68)

x

moicestunefille    20.1. 22:38 (49/68)

good stuff Dx

jjemppa    26.1. 01:36 (50/68)

kelasin et se on jotenki tosi tylsä ku en ite yhtää tykkää action leffoista, mut sit jotenki jouduin sellasee tilanteesee et jouduin kattomaa sitä ni ei se nyt oikeestaa ollu ees kauheen huono, aika hauskaki joissai kohis :d ja ah, ihana jude ♥ hahahha ja stanley oli aika ylisöpö! jajaaja loppu oli kyl hyvä, täytyy myöntää et itkin jo ku luulin et se oikeesti kuoli, heh

jenan    26.1. 13:31 (51/68)

Ah, sain mun kakkoskauden blu-rayn tänään, turha toivo että saisin tänään jotain aikaiseksi.

missWHAT    4.2. 01:20 (52/68)

z

Yzak    4.2. 01:33 (53/68)

Aika hyvä sarja.

Terveisin 1&2-kaudet tipahti postiluukusta juuri tänään siis eilen ah mikä viikonloppu tulossa.

chaotic    4.2. 02:13 (54/68)

QuoteYzak : Aika hyvä sarja.

Terveisin 1&2-kaudet tipahti postiluukusta juuri tänään siis eilen ah mikä viikonloppu tulossa.Quote

Hmmh, mistä tilasit? D:

Gepardikinonkissa    4.2. 02:49 (55/68)

Mie tilasin eBaysta :)

missWHAT    4.2. 12:57 (56/68)

mä tilasin amazonista :--------|

Yzak    4.2. 13:12 (57/68)

Quotechaotic : Hmmh, mistä tilasit? D:Quote

Samoin kuin missWHAT, Britannian Amazonista. Ensin pohdin CDON.comia, mutta Blu-ray-boksin hinta oli suolainen (jotain 47€), kun Amazonista sain paketin ykköskauden soundtrackin kanssa postituksineen noin 42 eurolla.

jenan    4.2. 13:17 (58/68)

Mäkin olen tilannut omani Amazonista. Voiskin tänään katsoa Houndsin kommenttiraidalla, se on vielä katsomatta.

Gepardikinonkissa    5.2. 23:24 (59/68)

Britannian eBaysta tilasin 1-2 DVD:t, ni ne oli postituskuluineen about 35 euroa.

Savage    6.2. 02:07 (60/68)

Pitänee kanssa tilailla ne boksit, eihän tätä kolmoskauden venailua muuten kestä.

otters    6.2. 15:25 (61/68)

!!

TÄÄ SARJA. Parasta mitä oon pitkään aikaan nähnyt. Tykkäsin ekasta kaudesta jo ihan liikaa (vaikka alunperin katsoin Study in Pinkin asenteella "HA HA HA modernisoitu Sherlock Holmes, pakko katsoa ja nauraa", hups, kuinka väärässä ihminen voikaan olla), mutta kakkoskausi oli ehkä vielä parempi. Rakastin siinä jokaista jaksoa. Ykkösessä taas eka ja vika jakso on täyttä kultaa, mutta Blind Banker... ei niinkään, vaikka siinänkin on hyvät puolensa.

Oikeasti varmaan mikään muu tv-ohjelma ei ole koskaan särkenyt mun sydäntä näin pahasti, en varmaan ikinä pääse Reichenbachista yli. Olen ollut jo pitkään suuri ACD-kaanonin ystävä, joten totta kai loppuratkaisu oli mulle täysin selkeä ja kaikkea, MUTTA SILTI. Kirja ja Granada-versio ovat itkettäneet mua -- ja uskokaa tai älkää, jopa Game of Shadowsin loppu, vaikka Ritchie-verse onkin mun mielestä tyhmä. Mutta tää BBC:n versio tappoi mut kaikista pahiten. Se puhelinsoitto... joo kiitti repikää vaan sydämeni palasiksi ja tallatkaa ja polttakaa se, en mä sitä olisi tarvinnutkaan!

Joo muakin ällöttää tää mun melodramaattisuuteni ja ylitunteellisuuteni.

Mutta pointti oli siis se, että kyllä ihan mahtavaa joo jee ihanaa! Tykkäsin uudesta Sherlockista!

Yzak    15.2. 17:55 (62/68)

Quoteotters : Se puhelinsoitto...Quote

Vanhana slasharina olisin varmaan muussa mielentilassa ollut ihan aawwwwws!!1 tuon puhelun takia, mutta kokonaisuuden (eli molemmat kaudet juuri katsottuna) jälkeen mielessä oli enää suuri ystävyys Johnlockin välillä. Porasin niiiin silmät päästäni. Olen katsonut kaikki muut jaksot muutamaan otteeseen, mutta kakkoskauden viimeisen juuri ja juuri sen kaksi kertaa.

Onko kukaan innostunut jenkkien modernista Sherlockista?

otters    16.2. 16:46 (63/68)

Tässäkin sarjassa Holmes-Watson-suhde on kuvattu niin täydellisesti. Se on ylipäätään ehkä paras fiktiivisten henkilöiden välinen suhde ikinä. Tai miten niin 'ehkä'? Se ON paras. Ne rakastaa toisiaan tosi, tosi paljon. Mutta mitään seksuaalista siinä ei ole. Ajatelkoot ihmiset (ainakin 80% tumblrista hahaha) mitä tahansa, kyyninen, aseksuaalinen mielipiteeni on, että seksi pilaa kaiken hyvän. Ymmärän kyllä slashausta, mutta itse vierastan sitä aika paljon.

Mua ei toi Elementary ainakaan toistaiseksi nappaa ollenkaan, ugh. Todennäköisesti kyllä katson sen ekan jakson sitten, kun mahdollisuus tulee, koska satun olemaan poikkeuksellisen elämätön. :--D

Yzak    16.2. 18:22 (64/68)

^ Eksyin männäviikolla Tumblriin ja siellä (itseasiassa samoin YouTuben kommenteissakin) tuli liikaa vastaan sitä väittelyä Johnlockista. Mitenkään vetämättä kummallisia johtopäätöksiä en kuitenkaan voi olla pohtimatta, että eivätkö ihmiset ole kuulleet rakkaudesta sen kaikkein hienoimmassa muodossa, ystävyydestä? Tätä samaa on tullut vastaan niin monessa fandomissa ja edelleen jaksaa ihmetyttää, että tää asia nähdään turhan mustavalkoisesti. Kaksi heppua tilanteen pakottamana käsikädessä = AHAA, ne ihan varmaan tykkää toisistaan sillai!

Sherlockin jälkeen jenkkiversio kuulostaa liian eksoottiselta, mutta ehkä jos mieli antaa periksi, voisin kans vilkaista sitä sitten kun julkastaan. :D

Yzak    5.3. 12:35 (65/68)

Lucy Liu Watsonina tuossa CBS:n versiossa. Hiukan eksoottista tosiaan.

Ihan vain siltä varalta, että joku ei ole vielä huomannut:
"TV1 lauantaisin 12. - 26.5.2012 klo 21.15 - 22.45 (ensimmäinen tuotantokausi uusintana)
TV1 lauantaisin 2. - 9.6. ja 23.6.2012 klo 21.15 - 22.45 (uusi, toinen tuotantokausi)"

Lähde: http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/ulkomainen-draama/etsivanero-nykyajassa-uusi-sherlock

Taidan viettää alkukesälauantait kotona istuen ja televisiota katsellen.

helicopter    5.3. 13:26 (66/68)

Ei aikaisemmin kiinnostanut Elementary sitten yhtään, mutta nyt on varmaan pakko katsoa (Lucy Liu <3___<3). Olisi tosin ollut mielenkiintoisempaa, jos Sherlockia olisi myös esittänyt nainen. Vähän paska maku tulee suuhun, jos niillä nyt on romanttinen suhde... no homo, niin sanotusti.

Johnny Rotten    8.3. 19:53 (67/68)

Mitä koko ketjuun tulee, olen aika lailla yhtä mieltä sun, explicitusername, kanssa: Moffatin naishahmot, just niin. Lara Pulverin näyttelijäsuoritus oli kieltämättä virkistävää katseltavaa, kuten minusta sarja muutenkin. Onhan se toki tiivis pakkaus viihdettä, mutta visuaalisesti nautittavaa ja suhteellisen laadukasta, hauskaakin. Jos nyt lasketaan hauskaksi myös naurettavimpien ja irrelevanttien kohtausten bongailu, joilla ei ole mitään yhteyttä alkuperäiseen stooriin.

Mä aloitin sarjan katsomisen erään sherlockian-kaverini suosittelun vuoksi ja hyvin ennakkoluuloisena ja vittuuntuneena. Taasko se piti mennä tekemään uusiksi ja vielä moderniksi, miksi, ei kukaan voi kuitenkaan olla parempi Sherlock kuin Jeremy Brett. Brett on mun Holmesboy, niin se vaan menee. Mutta kävikin niin ettei Cumberbatch ollutkaan täysi katastrofi niin kuin uumoilin - se on selvästi omaksunut joitain Brettin tyylisiä piirteitä omaan Sherlockiinsa, pieniä huomaamattomia ja hassuja yksityiskohtia. Loppujen lopuksi Cumberbatchin Sherlock on silti aika kiltti ja veikeä veijari, omalla tavallaan veikeämpi kuin monet aiemmat Holmes-sovitukset.

No joo, kyllä mä tästä pidin, paljonkin. Watson on lutunen, Mycroft on hillitön jäämiehiydessään. Ja niin, Andrew Scott Jim Moriartyna on jotain aivan älyttömän mehukasta, miehen ilmeet on täydellisiä juuri sille kirjoitettuun rooliin. I'll burn the heart out of you, grr. Se mies on seksiä, jos nyt mielipiteeni tohdin sanoa. Koko sarjahan on aika lailla kaikennäköistä seksuaalista kemiaa täynnä, ellei kemiat nyt sitten ole vain mun päässäni. Voi Doyle-poloa, joka loi aseksuaalisen päähenkilön...

Mua huvittaa että säkin, explicitusername, satuit mainitsemaan Tumblrin, koska mua ei juuri nyt miellytä mikään yhtä paljon kuin sinne kehkeytynyt Sherlock-fandom. Se on mahtava ja se ulottuu kaikkialle ja leviää vaan, eikä se häpeä. Monesti mua kuvottaa, kun vanhasta tehdään jonkinlaisia modernisaatioita, kaupallisia ja komeita vielä, uudelleen "in", muka jotain taas parempaa. No, omaksi yllätyksekseni tää uusi fandom vain lämmittää mua ja nauran sille hyväntahtoisesti täältä kaukaa hykerrellen. Jostakin syystä, en tiedä. Kivaa, uusia kiinnostuneita ACD:n lukijoita.

Diipadaa. Sanokaahan kenestä te tykkäätte, tykkäättehän te Moriartysta vähäsen?

Ai niin, ja jenkkiversio tulee varmasti olemaan kuraa. Oon edelleen prejudiced, okei. Mut jenkkiaksentti-Sherlock.... eih.

otters    8.3. 20:35 (68/68)

Mäkin tykkään Sherlock-fandomista! Yksi syy sille, miksi oon järkyttävässä tumblr-koukussa. Ajoittain jotkut asiat menee vähän yli, mutta yleensä dasboardiani selatessani päästäni kohoilee vaaleanpunaisia sydämiä. Oikeasti en aiemmin uskonut, että musta tulisi osa jotain ihmeen fandomia, ihan hölmöä touhua sellainen. Hupsis, kuinkas tässä näin kävi? En kyllä kadu. Mutta yhteenkään toiseen en katso kuuluvani, vaikka rakastankin miljoonaa eri asiaa. Tai no, ehkä Doctor Who... mutta sen fandom on jotenkin erilainen, vaikka se osittain jakaakin fanikantansa nimenomaan Sherlockin kanssa.

Rakastan aika lailla kaikkia hahmoja. (Paitsi ANDERSON, luonnollisesti!) Oikeasti. Ne on niin hyvin kirjoitettuja ja näyteltyjä, eli ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin rakastaa niitä. Mutta kaipa se on sanottava, että Sherlock Holmes on kaanonissakin mun suosikki, kaikkista fiktiivisistä suosikkihahmoistani se paras, joten tässäkään tapauksessa ei ole poikkeusta. Ja totta kai tykkään Moriartysta!

KESKUSTELE

Tervetuloa!

Voit osallistua Demi.fin keskusteluihin rekisteröitymällä. Jos et ole vielä rekisteröitynyt, tee se tästä.

OSALLISTU

955_Imyt2

Seuraava keskusteluhetkemme pidetään tiistaina 22.5. klo 16-18. Pohdiskelemme: pelata vai chatata?

328_demi_haastaa

Joka kuu uudet teemat ja uudet hauskat haasteet! Tee vuodestasi 2012 kiinnostavampi.

930_netari_logo-demiin

Nuorisotyön ammattilaiset paikalla keskiviikkoisin klo 16.30 - 19.00. Tervetuloa! :) Lue lisää demilästä!

562_kaverikirja

Demin kaverikirjaan vastaavat Suomen parhaat ja suosituimmat bloggaaja. Joka viikko julkaistaan uusi bloggarihaastattelu, pysy kuulolla!

319_RyhmaISo

Onko poliisiasiaa? Vanhempi konstaapeli Jutta vastaa demittäjien kysymyksiin!

MAINOSTAJAT

POSTIA DEMILLE

DEMI-TV

Tallinna_pikkukuva

FIILIKSET

Thumb_160x160

Mikluu

Moimoimoimoimoi MGmoimoimoimoiO NmoimoimoiIHANA moimoimoimoi

Thumb_160x160

pillimehunpilli

but would you love me if i ruled the world?

Thumb_160x160

hamburgare

sun ja maailman välis ei mitään

APU ON LÄHELLÄ

Ahdistaako? Apua löytyy puhelinsoiton päästä. Avaa auttavien numeroiden ja nettisivujen lista

MITÄ MIELTÄ?

Kosto-sarja?

Mahtava

Ihan jees

En ole katsonut

Mikä?

Vastaa